Zoek MDM

Bulletin

Hoe kan ik de koolborstels van een dynamo vervangen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #32327 door handmatig-mechanisch
Hoe vervang ik de koolborstels van een dynamo? Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik ben geïnteresseerd in het vervangen van de koolborstels van een VALEO TA000A55601 dynamo, maar ik weet niet hoe ik ze van het onderdeel moet verwijderen. Kunt u me helpen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #32339 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Hoe kan ik de koolborstels van een dynamo vervangen?
heel eenvoudig. Kijk eens naar die dynamo. Je begint met demontage vanaf de achterkant (tegenover de dynamopoelie).
Daar zit meestal een zwarte kap. Verwijder deze kap
en je ziet de regelaar en de koolborstels (in sommige gevallen worden de koolborstels bij de regelaar geleverd). Als je afbeeldingen van je dynamo zonder de zwarte kap zou kunnen uploaden, kan ik je beter helpen.

Maar ik verzeker je dat het eenvoudig is. Je hoeft niets los te solderen of je dynamo volledig te demonteren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #32355 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Hoe kan ik de koolborstels van een dynamo vervangen?
Het repareren van dynamo's is veel minder ingewikkeld dan het starten van motoren. Maar om het nog makkelijker te maken, kunt u het complete onderdeel met koolborstelhouder kopen.