Zoek MDM

Bulletin

CHECK ENGINE EXPLORER '01

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #3224 door handmatig-mechanisch
CHECK ENGINE EXPLORER '01 Gepubliceerd door manual-mecanica
GOEDE MORGEN, IK HEB EEN FORD EXPLORER XLS MODEL 2001, 6 CILINDER. 4.0 MOTOR HET MOTORCONTROLELAMPJE GING AAN EN ZE VOERDEN EEN COMPUTERCONTROLE UIT EN STELDEN SCHADE VAST AAN DE ZUURSTOFSENSOREN BANK 1 EN 2, TEN GEVOLGE VAN EEN SLECHTE MENGELING VAN BENZINE EN ZUURSTOF. IK HEB DE INJECTOREN SCHOONGEMAAKT, ZE VERVANGEN DE SENSORS EN HET IS NOG STEEDS HETZELFDE... HET CONTROLELAMPJE STILDE EEN DAG NA HET VERVANGEN VAN DE SENSORS EN HET GING WEER AAN MET DEZELFDE FOUT... HET HEEFT NIEUWE BOUGIES, NIEUWE OLIE, BRANDSTOF EN LUCHTFILTER..... IK HEB HET WEER NAAR DE COMPUTERCONTROLE GEBRACHT, MAAR ZE HEBBEN HET PROBLEEM NIET GEVONDEN... IK HOOP OP ONDERSTEUNING.... EEN FIJNE DAG...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #3226 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: CHECK ENGINE EXPLORER '01
controleer de bougiekabels

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #3253 door handmatig-mechanisch
Als de codes 171 en 174 zijn, is er waarschijnlijk sprake van een vuile luchtstroomsensor, of anders een luchtlek. Controleer alle vacuümslangen grondig. Dit is vrijwel zeker het geval. Groeten, Gustavo

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 maanden geleden #3342 door handmatig-mechanisch
Goedemorgen, Marion

. Het komt vaak voor dat er foutmeldingen verschijnen voor een slechte zuurstofsensor bij Ford, zowel bank 1 als bank 2. Dit komt doordat de inlaat vervuild is met olie door een gebrekkige vervanging van de PCV-klep, of doordat een slang op deze klep kapot is. Om de storing te verhelpen, moet het inlaatspruitstuk of plenum worden gedemonteerd, gereinigd en moeten de pakkingen worden vervangen. Naast het controleren van de PCV-klep en de bijbehorende slangen, moet de PCV-klep zelf worden vervangen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 maanden geleden #3357 door handmatig-mechanisch
okis... Ik waardeer uw steun en informatie.... Ik heb het beoordelingsproces gevolgd zoals aangegeven in de handleiding... inclusief de stappen die u zo vriendelijk hebt voorgesteld... maar er is geen fout gedetecteerd in de kabels... brandstoffilter... PCV-klep en sensoren... de brandstofdruk is gecontroleerd in de serviceklep en die geeft een constante druk van 60 lbs aan... maar dat lijkt me veel voor die kilo's... weet iemand hoeveel druk er in de injectorrails zou moeten zijn... want in de handleiding staat alleen de druk van de pomp, maar niet van de rail... en de monteur vertelt me dat het te veel is om het rechtstreeks op de rail en de sensoren te hebben... omdat de rails een pulsatiedemper hebben die helpt bij de verdeling, maar hoe dan ook lijkt het mij veel en ik wil het risico niet lopen de brandstofpomp te kopen... omdat alleen op deze manier de geïntegreerde drukregelaar kan worden vervangen.... Ik waardeer uw steun.