Zoek MDM

Bulletin

Corsa olie verversen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31788 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Corsa olie verversen
In dat geval werken beide aansluitingen (positief of negatief), omdat het hele systeem dan zonder stroom komt te zitten. Maar het is het beste om de negatieve aansluiting te verwijderen.

Nu begrijp ik dat deze voertuigen een klein display op het dashboard hebben, en wanneer een olieverversing nodig is, verschijnt "Insp". De manier om die legenda uit te schakelen is als volgt:
1. Zoek de knop op het dashboard en houd deze ingedrukt (tot het einde van punt 3).
2. Draai de sleutel naar de contactstand.
3. De letters "Insp" moeten van het display worden verwijderd en er zouden in plaats daarvan enkele streepjes moeten verschijnen.

Ik hoop dat dit helpt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31840 door handmatig-mechanisch
Ik waardeer uw reactie, die is erg nuttig. Gisteren brachten ze me een auto voor een olieverversing en met een acceleratieprobleem bij de controle, accelereerde hij en bleef hij maar lopen. De klant vertelde me dat ik de onderhoudsbeurt moest laten doen, ondanks de storing. Er waren verschillende kapotte luchtslangen. Ik vertelde hem dat de storing niet zou verdwijnen en dat het nodig was om de TPS te scannen om deze af te stellen. Wat ik merkte, was dat hij rook uitspuwde tussen wit en blauw. Er moet iets te maken hebben met de SAE20W-50 olie API SN service.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31854 door handmatig-mechanisch
Laten we eerst eens kijken naar de rookontwikkeling.
Dat type olie gebruik ik constant, ik heb het zelfs in die auto gebruikt en het heeft me nooit problemen van die aard opgeleverd (hij rookt niet).
Witte rook komt bij elke auto doordat de antivries verbrand is (of water, afhankelijk van het geval) en blauwe rook doordat de olie verbrand is. Vraag hem of zijn auto warmgedraaid is.

Het onstabiele stationaire toerental kan worden veroorzaakt doordat de slangen die je noemt doorgesneden zijn, omdat de lucht die door die slangen naar binnen komt niet wordt aangestuurd door de stationairklep (IAC-klep).

Het is nu het beste om te controleren welke foutcodes de scanner aangeeft, zodat je een concreter idee krijgt van de storing.

We zijn er om je op alle mogelijke manieren te helpen.