Zoek MDM

Bulletin

Ford Fiesta-radio uit 1995

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #3171 door handmatig-mechanisch
1995 Ford Fiesta Radio Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een Ford Fiesta uit 1995. Omdat de cd-speler van de radio het niet deed, besloot ik hem te vervangen door een andere, omdat ik dacht dat de vorige eigenaar de ISO-connectoren er al in had gezet, maar nee.
Kortom, er zat een behoorlijke warboel aan kabels in. Ik wilde de connectoren kopen, maar toen ik ze wilde verbinden met de twee kabels die waren doorgeknipt om de andere radio te verbinden, werkte het niet. Ik heb het wanhopig met alle kabels geprobeerd.
Het vreemdste is dat de antennekabel vonkt als ik hem probeer aan te sluiten.:S
Mijn vraag is:
als de eerste twee kabels van de oude connector zijn doorgeknipt, welke moet ik dan verbinden? En nog iets, aangezien er vonken vliegen, weet ik niet of er een zekering doorbrandt. Linksonder heb ik de zekeringkast, welke gaat naar de radio?
Heel erg bedankt allemaal en sorry voor het lange bericht, maar rondlopen met al die kabels buiten en zonder radio is een marteling!
KUSSEN

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #3196 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: 1995 Ford Fiesta Radio
Hoi Ruth, het kan zijn dat de zekering van de radio of de auto is doorgebrand. In de motorkap of in de handleiding staat welke zekering het is. Verderop kun je zien welke is doorgebrand. Zijn de vonken sterk of zwak? Is de radio geaard? Of heb je de kabels verkeerd om aangesloten? En als ze zwak zijn, kan het normaal zijn. De radio gebruikt namelijk ook stroom van de antenne. Volgens het aansluitschema zou er boven de radio een sticker moeten zitten met de instructies. In de connector die je hebt gekocht, zou er iets moeten zitten wat er normaal op staat. Als je dat niet hebt, laat het me dan weten, dan leg ik het je stap voor stap uit. Groeten, Alfredo.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.