Zoek MDM

Bulletin

Peugeot 405 diesel, veel rook tijdens het rijden

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden - 13 jaar en 8 maanden geleden #31707 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, wat zou het kunnen zijn dat ik de Peugeot 405 1.9 diesel GLD start en dat er veel rook uit de uitlaat komt? Ik hoop op jullie hulp. Kan het zijn dat er olie lekt en dat deze vervangen moet worden? Of zit de ring los en regelt hij de snelheid niet? Als ik mijn voet van het gaspedaal haal, stopt de snelheid. Ik zou alle mogelijke hulp op prijs stellen. Ik heb weinig kennis van diesels. Groeten
Laatst bewerkt: 13 jaar 8 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31760 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 405 diesel, veel rook tijdens het rijden
Mmmmm..... Laten we het stap voor stap bekijken:

1.- Welke kleur heeft de rook??? Zwart, wit of blauw???
2.- Treedt het probleem alleen 's ochtends op of op elk moment van de dag???
3.- Hoe lang is het geleden dat u de lucht- en dieselfilters hebt vervangen???
4.- Gaat het MIL- of CHECK ENGINE-lampje op het dashboard branden?
HET EERSTE WAT U MOET DOEN IS HET VOLGENDE:
Controleer of de diesel schoon is en er geen water aanwezig is.
Controleer vervolgens de staat van uw diesel- en luchtfilters.
Controleer nu de staat en netheid van de motorconnectoren en kabelboom, evenals de staat van de lucht-, vacuüm- en brandstofslangen.
Sluit ten slotte de scanner aan om te controleren op foutcodes. Vertel ons dan hoe het is gegaan.
Groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31773 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 405 diesel, veel rook tijdens het rijden
Bedankt voor je bijdrage, maar na een klein onderzoek ontdekte ik dat één tand van de riem niet goed stond, dat was de reden dat de motor met sprongen en veel rook liep, ik heb de timing van de riem gecorrigeerd en alles werkt perfect, ik hoop dat iemand iets aan deze opmerking heeft, als de timing van een dieselmotor niet goed is, is er veel rook, als de motor start... Groeten