Zoek MDM

Bulletin

de 1e versnelling springt als je trekt HYUNDAIh1

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #31685 door handmatig-mechanisch
Nou, ik heb een probleem met een Hyundai H1 TDI. Het probleem is dat wanneer je de auto in de eerste versnelling start, de versnelling wel naar neutraal schakelt, maar niet vaak. Ik zou graag jullie mening horen. Ik zou jullie hulp waarderen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #31687 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Eerste versnelling springt bij het trekken van een HYUNDAI h1
Hallo. Je zegt niet of het een handgeschakelde of automatische versnellingsbak is, maar ik neem aan van wel. Je moet hem uit elkaar halen, want het probleem zit in de synchronisatie van de eerste en tweede versnelling. Sommigen slijpen de tanden en vervangen de bronzen ringen, terwijl anderen de hele synchronisatie vervangen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #31690 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Eerste versnelling springt bij het trekken van een HYUNDAI h1
Ik had een soortgelijk probleem met mijn Hyundai Accent GLS uit 1996. Ik heb de versnellingsbakolie ververst, maar ik had niet door dat ze er te dikke olie in hadden gedaan. Ze dachten dat het beter was om die olie te gebruiken omdat de auto zo oud was. Ik kreeg problemen met de versnellingsbak. Hij paste er niet goed in en maakte een heel naar geluid. Ik heb hem er weer in gedaan en vervangen door een lichtere multigrade olie en de versnellingsbak werkte weer beter. Heb je de versnellingsbakolie ook ververst?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #31691 door handmatig-mechanisch
Ik ben het helemaal eens met Gilberto's opmerking... het is de synchronisatie van de eerste en tweede versnelling... Ik vertel je dit omdat ik automechanica studeer, en als de synchronisatie slijt vanwege slechte smering of verkeerde olie, dan gooit hij de versnelling in neutraal in dit geval... Ik hoop dat ik je heb geholpen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #31695 door handmatig-mechanisch
Ik had een soortgelijk probleem met mijn Fiat 147. Het begon me te irriteren in de 3e versnelling, daarna in de 1e en 2e versnelling, waarbij de laatste zich binnen een paar dagen manifesteerde. Mijn aanbevelingen waren om de versnellingsbak te openen en de synchromesh te vervangen, de koppeling te controleren en de versnellingsbakbasis te vervangen. De meest populaire optie was om de koppeling te controleren; ik heb dat zelf gedaan. Ik ontdekte dat de onderdelen nieuw waren omdat de vorige eigenaar ze had vervangen. De koppelingsrubberset hielp niet, omdat de componenten niet overeenkwamen met de onderdelen die vervangen moesten worden. Ik merkte wat speling op in het onderdeel dat de koppeling met de transmissieas verbindt. Ik kon geen bronzen of rubberen hoorn vinden die op het oog van de overbrengingsstang van de versnellingsbak paste. Uiteindelijk heb ik een stuk rubber gebruikt dat ik heb geboord en verzonken, zodat de pen die het verbindingsstuk vastzet erdoorheen kan. Ik heb met fietsrubber een paar strips gesneden om de slijtageruimte aan de onderkant van het verbindingsstuk (waar de pen in gaat) op te vullen. Dit loste mijn probleem op. De versnellingsbak werkt goed en schakelt zonder problemen. De olie is belangrijk; in mijn geval gebruik ik 80W90 olie; olie met een viscositeit hoger dan de aanbevolen waarde mag niet worden gebruikt. Ik hoop dat deze bijdrage helpt.