Goedemiddag, ik heb een Renault Express uit 1992 (F8Q met Bosch-pomp). De motor start slecht na een tijdje stil te hebben gestaan (ongeveer 20 seconden na 4 of 5 keer opwarmen). Als hij eenmaal start, klinkt het alsof hij op drie cilinders zit. Je raakt het gaspedaal aan en hij gehoorzaamt niet en wil zelfs stoppen en er is een luid geratel van de klepstoters te horen. Na 10 seconden stabiliseert hij zich, dan kun je stoppen en weer starten en start hij zonder problemen en elke keer dat hij start, maakt hij een ratelend geluid gedurende 3 seconden. Een harder geratel en dan verdwijnt het. De motor heeft goede gloeibougies. Ik heb een filterbus met twee transparante slangen op de pomp gezet, één bij de inlaat en één bij de uitlaat, en alles is in orde. De nokkenas- en krukaspomppunten zijn in orde, de klepafstelling is bijna in orde. Het lijkt me in eerste instantie een gebrek aan diesel, maar ik weet niet hoe ik dat moet controleren. Als iemand mij een idee kan geven wat er mis zou kunnen zijn, zou ik dat zeer op prijs stellen.