Zoek MDM

Bulletin

blikken carrosserie in het carter

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #31566 door handmatig-mechanisch
Tinnen behuizing in het carter. Uitgegeven door manual-mecanica
Een ringetje is van de distributieketting gevallen en in het carter terechtgekomen. Wat kan er gebeuren?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #31567 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Betreft: blikken behuizing in het carter
Hallo, er zou niets moeten gebeuren, aangezien de olieaanzuigbuizen een filter hebben dat voorkomt dat er vreemde voorwerpen doorheen komen. Tenzij het voorwerp erg groot is en vast komt te zitten tijdens het rijden of de olieaanzuigbuis volledig blokkeert.
Controleer de voertuigspecificaties om te zien wat de vorm van de olieaanzuigbuis is en hoe het carter eruitziet om er zeker van te zijn dat er geen probleem is.
Met vriendelijke groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #31580 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Betreft: blikken behuizing in het carter
Goこんばんは. Zoals mijn collega al zei, zou er niets moeten gebeuren omdat de olieaanzuigbuis een filter heeft. Ik denk ook niet dat er iets zal gebeuren door beweging, omdat de ring zwaarder is dan de olie en altijd onderin zal blijven, en bovendien op een flinke afstand van de krukas.
Dit alles ervan uitgaande dat u zeker weet dat de ring de oliecarter heeft bereikt.
Als u ooit de kans krijgt, verwijder de ring dan en haal hem eruit, vooral voor de zekerheid.
Met vriendelijke groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #31600 door handmatig-mechanisch
Oké, hartelijk dank, heren. Ik voel me nu een stuk meer op mijn gemak.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #31602 door handmatig-mechanisch
Als het mijn motor was, zou ik meteen het carter verwijderen en de ring eruit halen, want hoewel het filter voorkomt dat brandstof via de pomp naar de krukas stroomt, kan de ring er bij een hobbel of andere plotselinge beweging afspringen en vast komen te zitten tussen een drijfstang of zuiger.