Zoek MDM

Bulletin

negatief pulsprobleem bij esteem-injectoren

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #31392 door handmatig-mechanisch
Negatieve pulsprobleem bij esteem-injectoren Geplaatst door manual-mecanica
Goedenavond, mijn geval is als volgt. Ik heb een Chevrolet Esteem uit 2001. Alle volgende onderdelen zijn vervangen: riemen, spanner, bobines, nokkenas- en krukassensoren, in- en uitlaatkleppen, brandstoffilter. Verder zijn de injectoren schoongemaakt en die waren allemaal in orde, maar het probleem blijft bestaan. Als ik de stroomtoevoer naar de injectoren controleer, geven ze allemaal een plus, maar injector 1 en 4 een min, en injectoren 2 en 3 geen min. Ik weet niet meer wat ik moet doen, want de computer schakelt het motorstoringslampje niet in. Ik heb het werkplaatshandboek gedownload en de nokkenas en krukas in orde gemaakt, maar niets, beide injectoren krijgen nog steeds geen stroom.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #31393 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: probleem met negatieve puls in esteem-injectoren
Controleer de computer of probeer een andere. U zult zien dat uw probleem is opgelost.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #31394 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: probleem met negatieve puls in esteem-injectoren
Hier in Maracay kun je het krijgen, maar zoek een andere auto en probeer de computer met een andere auto uit, dan zul je het zien.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #31397 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, voordat je de ECU vervangt, controleer dan of geen van beide auto's een startonderbreker heeft, want dan heb je niet één auto met problemen, maar twee.
Ik ken dat model niet, het is waarschijnlijk een Amerikaans model, en het heeft zeker Delco Multec-inspuiting en ontsteking zonder verdeler (dat wil zeggen, meerdere bobines). Zo ja, controleer dan of de bobines van de cilinders waar je problemen mee hebt een negatief pulssignaal ontvangen.
Zo niet, dan heb je zeker een probleem in de ECU.
Om het uit te sluiten, zou ik de ECU verwijderen en vanaf het rondsel meten of de ontbrekende injectiepuls eruit komt (met de injectoren aangesloten). Ik zou ook de doorverbinding van de kabel controleren; deze zou doorgesneden kunnen zijn of een losse verbinding kunnen hebben.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 5 maanden geleden #31404 door handmatig-mechanisch
Ik heb zelfs de computer uit elkaar gehaald en er zijn geen geïntegreerde schakelingen of iets verbrand of koude lassen, het is net als toen het uit de fabriek kwam en als het haar zou kunnen zijn hoe en wat er intern beschadigd is, omdat ik haar behandel als een kind