Zoek MDM

Bulletin

negatief pulsprobleem bij esteem-injectoren

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #31392 door handmatig-mechanisch
Probleem met negatieve puls in Esteem-injectoren. Geplaatst door manual-mecanica
Goこんばんは, mijn situatie is als volgt: ik heb een Chevrolet Esteem uit 2001. Alle volgende onderdelen zijn vervangen: riemen, spanrol, bobines, nokkenas- en krukassensoren, inlaat- en uitlaatkleppen en brandstoffilter. Daarnaast zijn de injectoren gereinigd en die waren allemaal in orde, maar het probleem blijft bestaan. Wanneer ik de stroomtoevoer naar de injectoren controleer, krijgen ze allemaal positieve spanning, behalve injector 1 en 4. Injectoren 2 en 3 krijgen geen negatieve spanning. Ik weet niet wat ik moet doen, want het motorstoringslampje gaat niet branden. Ik heb het werkplaatshandboek gedownload en de nokkenas- en krukastiming aangepast, maar er is niets veranderd; de twee injectoren krijgen nog steeds geen stroom.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #31393 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Probleem met negatieve puls bij esteem-injectoren
Controleer de computer of probeer een andere en u zult zien dat uw probleem is opgelost.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #31394 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Probleem met negatieve puls bij esteem-injectoren
Je kunt het hier in Maracay vinden, maar zoek een andere auto en probeer de computer zelf uit met een andere auto, dan zul je het zien.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #31397 door handmatig-mechanisch
Hé vriend, voordat je de ECU vervangt, controleer eerst of geen van beide auto's een startonderbreker heeft. Als dat wel het geval is, heb je namelijk twee auto's met problemen in plaats van één.
Ik ken dat model niet; het is waarschijnlijk een Amerikaans model met Delco Multec brandstofinjectie en een ontstekingssysteem zonder verdeler (meerdere bobines). Controleer in dat geval of de bobines van de cilinders die problemen geven een negatief pulssignaal ontvangen. Zo
niet, dan is er zeker een probleem met de ECU.
Om dat uit te sluiten, zou ik de ECU verwijderen en de ontbrekende injectiepuls meten via de pin-aansluiting (met de injectoren aangesloten) en de continuïteit van de draad controleren; deze kan gebroken zijn of een losse verbinding hebben.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #31404 door handmatig-mechanisch
Ik heb de computer zelfs uit elkaar gehaald en er is geen geïntegreerde schakeling of iets dergelijks doorgebrand of gebarsten, hij is precies zoals hij uit de fabriek kwam. Als het aan haar zou kunnen liggen, hoe kan hij dan intern beschadigd zijn? Omdat ik haar als een kind behandel.