Zoek MDM

Bulletin

Vrijheidsconsultatie 2003

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31384 door handmatig-mechanisch
Liberty 2003 consultatie Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een probleem met een Liberty 3.7 uit 2003. Ik heb code P0320. Ik heb de krukassensor al vervangen. Ik heb alle leidingen van de krukas- en nokkenassensor gecontroleerd, maar ik heb geen fouten gevonden. Het probleem is dat hij na ongeveer 15 minuten starten uitschakelt en pas weer start als hij is afgekoeld. De auto start dan weer. Als hij niet start, zijn er pulsen in de injectoren en in de bobine. Mijn grote vraag, want ik weet niet wat ik moet doen en mijn vraag is: de computer of de condensator van de bobine. KAN IEMAND MIJ HELPEN???????????????? DANK U WEL.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31385 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Liberty 2003 query
HALLO VRIEND, UIT WAT JE ZEGT, ZIT JE PROBLEEM IN EEN PAAR KABELS. PROBEER AL DIE CONNECTOREN EN RELAIS TE CONTROLEREN. CONTROLEER DE COMPUTERCONNECTOR. CONTROLEER VOORDAT JE DIT ALLEMAAL DOET OF DE BRANDSTOFPOMP WERKT WANNEER DEZE UITSTAAT, WANT ER IS EEN PULS IN DE INJECTOREN EN DE BOBINE. CONTROLEER OF DE BRANDSTOF AANKOMT. CONTROLEER OOK DE BOBINERELAIS OM DIE TE VERWIJDEREN, MAAR IK TWIJFEL DAT HET DE BOBINECONDENSATOR IS, WANT ALS ER GEEN VONK UIT ZOU KOMEN.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31387 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Liberty 2003 query
Hallo Abascal, de code verwijst naar een probleem met de timingsignalen van de motor. In dit geval gebruikt de ECU hiervoor twee sensoren: de CKP- en CMP-sensor. Je hebt de CKP-sensor, die op de krukas zit, al vervangen. Je moet de CMP-sensor controleren. Deze laatste geeft de ECU aan dat het tijd is voor zuiger 1 om te ontsteken. Controleer deze en laat het ons weten. Succes.