Zoek MDM

Bulletin

Overmatig brandstofverbruik in een Chevrolet Combo 1.4 uit 1999

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #31262 door handmatig-mechanisch
Hallo vrienden, hoe gaat het? Nou, ik probeer een Chevrolet Combo 1.4 uit 1999 te repareren. Ik weet dat het dezelfde motor is als die van de Corsa B. Hij startte moeilijk en als hij al startte, rook hij sterk naar benzine. Dus hebben we de lambdasonde, de koelvloeistof en de brandstofdrukregelaar vervangen. We hebben ook de injectoren ultrasoon laten reinigen en de bougies vervangen. Ik heb de weerstand en spanning van de inlaatsensoren (MAP-sensor, stationairregelklep, enz.) gecontroleerd. TPS)... Er was een verbetering toen de brandstofdrukregelaar werd vervangen, de auto startte beter, maar ik heb een nieuwe bougie geplaatst en die werd alweer zwart. Dat betekent dat er nog steeds te veel brandstof is. Daarom vraag ik om hulp, als er een oplossing voor dit probleem is. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #31266 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: Overmatig brandstofverbruik Chevrolet Combo 1.4 bouwjaar 1999
Ik wil graag weten of het lang duurt voordat de motor start, zowel bij koude als warme motor, of de bougies zwart worden, of u zich op zeeniveau bevindt, of u problemen heeft gehad met oververhitting van de motor, en of u de motor ooit heeft aangeraakt. U heeft namelijk naar eigen zeggen alle elektronische onderdelen al gecontroleerd.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #31280 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: Overmatig brandstofverbruik Chevrolet Combo 1.4 bouwjaar 1999
Hallo. Toen de brandstofdrukregelaar nog niet vervangen was, startte de auto langzaam, zowel koud als warm. Nu alles nieuw is, is het iets verbeterd, maar het duurt nog steeds even voordat de auto de eerste keer start, en bijna direct als de motor warm is. Ik heb echter een bougie verwijderd en die wordt weer zwart, wat duidt op brandstof. Ik woon op zeeniveau in Iquique, Chili. Er komt nu een sterke benzinegeur uit de uitlaat, die voorheen ook al in de cabine te ruiken was, omdat de motor moeilijk startte. Ik heb geen problemen met oververhitting gehad. Ik hoop dat u me kunt helpen. Alvast bedankt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #31285 door handmatig-mechanisch
Ik denk dat je het uitlaatgasrecirculatiesysteem moet controleren, met name de EGR-solenoïdeklep. Als deze defect is, ruikt het meestal naar benzine in de auto. Controleer ook de carterventilatieklep (PCV-klep), want als die vastloopt, leidt dat tot een te hoog brandstofverbruik. Succes!