Zoek MDM

Bulletin

Overmatig brandstofverbruik Chevrolet Combo 1.4 bouwjaar 1999

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31262 door handmatig-mechanisch
HALLO VRIENDEN, HOE GAAT HET? IK VERTEL JE HET VOLGENDE: IK PROBEER EEN CHEVROLET COMBO 1.4 UIT 1999 TE REPAREREN. IK WEET DAT HET DEZELFDE MOTOR IS ALS DE CORSA B. IK HAD PROBLEMEN BIJ HET STARTEN VAN DE AUTO EN TOEN DE AUTO STARTTE, HAD ER EEN BENZINEGEUR, DUS WE HEBBEN DE ZUURSTOFSENSOR EN DE KOELVLOEISTOF VERVANGEN. WE HEBBEN DE BRANDSTOFDRUKREGELKLEP VERVANGEN. DE INJECTOREN ZIJN OPGESTUURD OM MET ULTRASOON GEREED TE WORDEN EN WE HEBBEN NIEUWE BOUGIES VERVANGEN. IK HEB DE WEERSTANDEN EN SPANNINGEN VAN DE INLAATSENSOREN GECONTROLEERD (MAP - STATIONAIR REGULATORKLEP - TPS). ER WAS EEN VERBETERING TOEN DE BRANDSTOFDRUKREGELKLEP WERD VERVANGEN, DAT BETEKENT DAT HET STARTEN VAN DE AUTO VERBETERDE. IK HEB EEN NIEUWE BOUGIE VERWIJDERD, MAAR DIE WERD AL ZWART, DAT BETEKENT DAT ER NOG STEEDS OVERTOLLIGE BRANDSTOF IS. DAAROM VRAAG IK U OM HULP ALS ER EEN OPLOSSING IS VOOR DIT PROBLEEM. VEEL SUCCES, DANK U WEL.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31266 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Overmatig brandstofverbruik in de Chevrolet Combo 1.4 uit 1999
Ik wil dat je me vertelt of het lang duurt om te starten, zowel koud als warm, of de bougies zwart zijn, of je op zeeniveau rijdt, of je problemen hebt gehad met oververhitting van de motor, of je de motor ooit hebt aangeraakt. Volgens jou heb je namelijk alle elektronische onderdelen al gecontroleerd.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31280 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Overmatig brandstofverbruik in de Chevrolet Combo 1.4 uit 1999
Hallo lieverd. Nou, toen de brandstofdrukregelklep niet vervangen was, duurde het lang om te starten, zowel koud als warm. Maar nu, met alles wat nieuw is, is het enigszins verbeterd. Maar als je de eerste keer start, duurt het min of meer lang, en als hij warm is, duurt het bijna niet lang om te starten. Ik heb een bougie verwijderd en ze verkleuren weer zwart, wat betekent dat er brandstof in zit. Ik ben op zeeniveau in Iquique, Chili. Maar nu ruik ik de rauwe geur van benzine door de uitlaat, iets wat voorheen in de cabine te ruiken was, omdat de motor moeilijk startte. Ik heb geen problemen gehad met oververhitting. Nou, ik hoop op je hulp, bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31285 door handmatig-mechanisch
Ik denk dat je het gasrecirculatiesysteem moet controleren, met name de EGR-solenoïdeklep. Dit veroorzaakt over het algemeen, wanneer er problemen mee zijn, een brandstoflucht in de auto. Controleer ook de PCV-klep, want als die vastloopt, leidt dit tot overmatig brandstofverbruik in de auto. Veel succes.