Zoek MDM

Bulletin

het brandstofpomprelais klinkt en gaat niet aan

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31240 door handmatig-mechanisch
Het brandstofpomprelais piept en schakelt niet in. Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een Daewoo Matiz uit 2002. Het probleem begon met een ogenschijnlijke storing in de brandstofinjectie, en daarnaast ging het servicelampje branden totdat het uitging en niet meer aanging. Nadat het uitging, probeerde ik de schakelaar om te draaien en merkte ik dat het brandstofsysteemrelais een klop-klop-klopgeluid maakte terwijl ik de schakelaar op zijn plaats had. Een ander onregelmatig ding is dat het servicelampje van de motor niet gaat branden met de schakelaar op zijn plaats en datzelfde klop-klop-klop wordt gevoeld in de brandstofpomp. Om deze reden heb ik besloten het brandstofsysteemrelais te vervangen, maar de storing bleef hetzelfde. Toen heb ik de brandstofpomp verwijderd en de accu in de pomp vervangen, maar de storing bleef hetzelfde. Toen begon ik de stroom in de relaiscontacten te overbruggen en de pomp laadde perfect bij het omdraaien van de sleutel. In sommige gevallen gaat hij dan aan, maar ... als ik accelereer, begint hij in ieder geval zoals in het begin, gaat het servicelampje branden en valt de benzinestroom weg totdat hij uitgaat ... toen hebben ze me verteld dat het een negatieve of aardverbinding is die slecht is, maar dit geeft me geen zekerheid. Het grootste probleem is als ik het vraag of wat dan ook. is hetzelfde, ik geef gas, het valt uit en slaat af... Wie mij hiermee wil helpen, zal ik altijd dankbaar zijn, alvast heel erg bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31247 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: het brandstofpomprelais piept en gaat niet aan
Breng hem naar een elektricien, want daar zit de fout. Ik heb hier in Venezuela al aan die auto gewerkt en het is een elektrisch probleem, vooral met een negatieve spanning die het signaal van de verdeler niet bereikt. Ze moeten vooral het geweer controleren, maar het zal lastig zijn om het je uit te leggen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31249 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: het brandstofpomprelais piept en gaat niet aan
Hallo, leuk je te ontmoeten. Ik wil graag mijn steentje bijdragen aan meneer Daewo Matiz... Ik heb simpelweg het relais vervangen en ervoor gezorgd dat het identiek is aan het vorige.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31253 door handmatig-mechanisch
Nou vriend, hier is wat informatie voor je. Het blijkt dat storingen in de brandstofinjectie sterk met elkaar te maken hebben, dat wil zeggen dat stroom- en brandstofstoringen vergelijkbaar zijn. Daarom moet je eerst de druk van de brandstofpomp meten, die ongeveer 35 psi zou moeten zijn. Controleer vervolgens de dynamo om te zien of deze de benodigde stroom levert, want naarmate je accelereert, WORDT DE MOTOR VEELEISEND. Controleer ook de massa, want als die onderbroken is, kan de computer de informatie van de sensoren niet goed verwerken.

Laat me weten wat ik nog meer kan controleren (zoals bougies, hoogspanningskabels, enz.).

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31258 door handmatig-mechanisch
Vrienden van de gemeenschap, zo blijkt, en omdat ik dit onderwerp heb aangemaakt, voel ik me verplicht om de oplossing uit te leggen die ik heb gevonden voor de storing die ik had. Nadat ik de batterij van de pomp en het brandstofsysteemrelais had vervangen, vroeg ik om een mening en ze vertelden me om de verdeler en de bougiekabels te controleren. Alles was in orde, maar de koolstof en de contacten van de verdelerkap waren verbrand en de koolstof was erg versleten, dus kocht ik de kap en de rotor en loste mijn probleem op... met een beetje geluk, maar ik heb de storing opgelost