Zoek MDM

Bulletin

Chevrolet Blazer start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #3167 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Chevrolet Blazer start niet
Bedankt, Alfredo.
Ik ga de thermostaat controleren en de drukmeter heeft een testpunt vóór de mono-injector. Ik kan de connector die je noemde om de pomp te activeren niet vinden.

Nou ja, ik ben elektronicatechnicus, maar ik kijk graag naar de problemen van mijn auto. Omdat ik werk, heb ik niet veel tijd om ernaar te kijken, maar ik schrijf je zodra ik hem heb gezien. Nogmaals bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #3181 door handmatig-mechanisch
Nog twee dingen: controleer of de traagheidsschakelaar zich aan de achterkant van de auto, aan de zijkanten of aan de voorkant van de motorruimte bevindt en controleer nogmaals of het oliedrukventiel twee of drie draden heeft.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #3189 door handmatig-mechanisch
Bedankt, Alfredo.

Ik heb een Actron CP9135-scantool, en blijkbaar heb ik die laten lopen, en hij geeft aan dat er geen fout is. Er zit een sensor in de uitlaatpijp die naar de uitlaat gaat, na de katalysator en vóór de uitlaat. Hij wordt warm door de schakelaar in de eerste stand te zetten. De oliedruksensor heeft drie draden.

Nogmaals bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #3194 door handmatig-mechanisch
Oké, de oliesensor zou zo moeten werken: een 12 volt-draad, een draad naar het dashboardlampje dat lage druk aangeeft en een andere die naar de brandstofpomp gaat. Die sensor, die je me vertelde, is de lambdasonde. Als die in de buurt van de katalysator zit, is het mogelijk die sensor. Die hebben normaal gesproken een interne weerstand waardoor ze opwarmen als je de sleutel omdraait. Heb je gecontroleerd of de inertieschakelaar overspringt? Of weet je niet welke? Het is niet die met het ronde rode kapje en de schakelaar is vierkant. Kijk of je auto die heeft. Groeten, Alfredo. -
Wat is er met de thermostaat gebeurd? Heb je die gecontroleerd? Controleer ook de aardingsdraden van de auto, die naar de carrosserie gaat en die naar de motor.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #3210 door handmatig-mechanisch
Ik heb de thermostaat nog niet gecontroleerd. Eerst wil ik hem aanzetten en dan kijk ik naar de thermostaat. Of denk je dat dat een reden kan zijn dat hij niet start? De leiding naar de mono-injector heeft een testpunt. Ik heb hem daar doorboord en er lekt benzine. Ik heb geen drukmeter kunnen vinden om te zien hoeveel psi hij heeft.

Denk je dat het de sensor zou kunnen zijn, want ik heb gelezen dat die de computer vertelt hoeveel lucht er moet worden gemengd? Bij mij begon het probleem: hij startte wel, maar toen hij opwarmde, kon ik hem niet meer starten. Ik moest wachten tot hij was afgekoeld voordat ik hem weer kon starten.

Nogmaals bedankt.