Zoek MDM

Bulletin

Passat 110 pk

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31218 door handmatig-mechanisch
Passat 110 pk Gepubliceerd door manual-mecanica
Voordat ik door de APK ging, hoorde ik een geluid bij het rechtervoorwiel. Het is een krakend geluid. Ik ben door de APK gegaan en alles was in orde. Het geluid hoor ik als ik rechtsaf ga. Wat zou het kunnen zijn? Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31219 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Passat 110 pk
Hallo, uit wat je zegt, komt het geluid door het draaien, en zoals je het beschrijft, zou ik bijna zeker zeggen dat het probleem de aandrijfas is. De homokineet op de aandrijfas is waarschijnlijk losgeraakt, en toen ik het stuur draaide en gas gaf, kwam ik in de speling, en dat is het geluid dat je hoort.
Zoals ik je vertel, denk ik dat het dat is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31300 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank. Ik vraag me af of het gevaarlijk is om zo met de auto te rijden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31321 door handmatig-mechanisch
Is het gevaarlijk? Nou, elk mechanisme dat niet werkt zoals het hoort, brengt een zekere mate van gevaar met zich mee. Het is ook waar dat het afhangt van het mechanisme of het onderdeel. Ik zou zeggen dat het relatief gevaarlijk is. Waarom? Omdat als je het te lang laat staan, het mogelijk is dat bij het wegrijden vanuit stilstand, als je te hard op het gaspedaal trapt, de homokineet op de aandrijfas kan breken, en je grip op dat wiel verliest. Houd er ook rekening mee dat het gebroken stuk aandrijfas blijft draaien totdat je de auto stilzet en de onderkant raakt. Dit is in het meest extreme geval. In het meest waarschijnlijke geval, als je de aandrijfas te lang op deze manier blijft gebruiken, zal de versnellingsbak eronder lijden.
Probeer een gereviseerde aandrijfas te krijgen, want die zijn goedkoper dan nieuwe. Vraag ernaar bij een automaterialenzaak, want die hebben meestal gereviseerde aandrijfassen. Je kunt je oude inleveren en ze geven je een nieuwe, reeds gerepareerde, met volledige garantie, en ze zijn vrij betaalbaar.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31377 door handmatig-mechanisch
Hallo, moet ik de hele aandrijfas vervangen of alleen het deel dat in het wiel zit? Dank u wel.