Hoi vriend, ik hoop dat ik je kan helpen...
Kijk eens of je hebt gezegd dat je de transmissiekast hebt verlaagd vanwege koppelingsproblemen... aangezien je schijfproblemen noemt en wat het inhoudt, moet je het hele systeem in het algemeen controleren (vork, kraag, onderdrukkerplaat of pers zoals je het noemt, koppelingsplaat, aandrijfaslager en het motorvliegwiel) Dit alles in de kast.
En je probleem is het volgende: bij het vervangen van de onderdrukkerplaat of pers zoals je het noemt en bij het vervangen van de voering, verandert de hoogte van de schijf in verhouding tot de slag van de onderdrukkerplaatklauwen om de schijf van het vliegwiel los te maken. Wat je had moeten doen, is testen hoe hoog de onderdrukkerplaatklauwen waren, aangezien die van jou nog maar heel weinig hoogte of slag had en de schijf niet van het vliegwiel kan scheiden. Demonteer de kast en demonteer alles tot aan het vliegwiel en doe het volgende. Monteer buiten de auto het vliegwiel, de schijf en de drukgroep, stel de bouten af die de plaat aan het vliegwiel bevestigen... let op hoe hoog de klauwen van de drukgroep zitten met de bouten afgesteld op het juiste koppel... die van jou moeten richting het vliegwiel worden gestoken... dat wil zeggen, heel laag in hoogte... omdat ze recht moeten zijn of iets moeten uitsteken aan de andere kant van het vliegwiel... als het te laag in hoogte is, plaats dan platte ringen tussen de drukgroep en het vliegwiel in elk gat voor elke bout... monteer alles zoals je weet... en controleer, met de doos omhoog, het hydraulische of mechanische systeem van de koppelingsbediening op mogelijke vloeistoflekken of gebroken kabels... Ik hoop dat ik de oplossing heb gegeven en je zo met nederigheid heb geholpen en met de wens om te helpen met het enige belang dat deze community groeit. Groeten... Jorge.