Zoek MDM

Bulletin

Seat Ibiza 1.4 benzine 97

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #3081 door handmatig-mechanisch
Seat Ibiza 1.4 petrol 97 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik zoek iemand die me even kan helpen. Ik heb een 1.4 benzine SEAT Ibiza uit 1997. Op een dag schakelde ik vrij abrupt terug en de motor had er flink last van. Sindsdien komt hij niet boven de 100. De versnellingsbak is in orde, ik heb hem gecontroleerd, maar de auto rijdt niet erg hard in zijn achteruit.
Ik zou graag willen dat iemand mij kan vertellen of het mogelijk is om de motor te openen en iets te repareren, te verhelpen of zoiets, of dat het alleen om een pakking gaat, of dat u een handleiding heeft die ik als leidraad kan gebruiken.

Weet u of er een emulator voor een computer bestaat waarmee ik de auto kan aansluiten en een diagnose kan uitvoeren?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #3083 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Seat Ibiza 1.4 benzine 97
Hallo, vraag, de auto werkt, ja, hij werkt goed, je hebt geen reparaties nodig. Het lijkt erop dat hij uit de versnelling schoot toen je terugschakelde. Stuur hem naar een monteur die je vertrouwt om hem te laten controleren. Oké, een knuffel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 maanden geleden #3341 door handmatig-mechanisch
Bedankt maatt 1210. Maar ik zou hem graag beter willen laten lopen, aangezien hij niet harder dan 100 km/u gaat. Ik heb de versnellingsbak gecontroleerd en alles is "ok": alle tandwielen zitten op hun plaats.
Het probleem ligt bij de motor, maar voordat ik de motor demonteer, wil ik graag weten wat de mogelijke defecten van deze motor zijn, omdat meer dan één persoon hetzelfde heeft meegemaakt als ik en het erg moeilijk is om het indien nodig te verhelpen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 maanden geleden #3346 door handmatig-mechanisch
Brandt er een controlelampje? Zo niet, controleer dan de fase van de distributieriem. Mogelijk is er een tandje overgeslagen tijdens de voorloopvertraging, waardoor de riem niet loopt. Of, zo niet, voer het dan in de computer in en laat hem de initiële parameters uitvoeren, zodat alle initiële kenmerken worden overgenomen. Als de motor in herstel staat, verwijder hem dan. - Met vriendelijke groet, Alf

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar 2 maanden geleden #3364 door handmatig-mechanisch
Hallo. Het lijkt erop dat je een klep hebt verbogen, waardoor de auto op drie cilinders loopt en geen vermogen meer heeft. Met vriendelijke groet.