Zoek MDM

Bulletin

Perkins 6354-motor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden - 13 jaar en 8 maanden geleden #31893 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Perkins 6354-motor
Hoi Chilindrin1,
ik neem aan dat je de motor al gemonteerd hebt. Je moet controleren of deze op de juiste tijd staat: zuiger 1 op BDP, zuiger 6 zal ook in die positie staan. Om te weten welke in de juiste tijd staat, controleer je de klepgeleiders. Die van cilinder 6 drukken op de kleppen. Zo niet, draai dan 360 graden totdat dit gebeurt. Anders moet je de positie van de tandwielen corrigeren. De injectiepomp heeft een markering en die moet je instellen op nul graden. Als de pomp niet op deze manier werkt, moet je de motor ongeveer 10 graden vóór BDP terugdraaien en, met de brandstoftoevoer open, de pomp langzaam naar voren draaien tot het exacte punt waarop de injectie van pomp 1 begint. Op dat punt zou je motor moeten starten.
Succes,
Miguel
Laatst bewerkt: 13 jaar 8 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #31898 door handmatig-mechanisch
Ik raad u aan om eerst zuiger N1 heel hoog te zetten, dan de nokken van zuiger N1 in de kruising te zetten, een markering op het tandwiel en de kap te maken en deze vervolgens volledig te draaien zodat deze in compressie staat, en de riem te monteren. LET OP als u het nokkenastandwiel beweegt met de kap erop dat er geen klep tegen de zuiger aan komt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #32155 door handmatig-mechanisch
Hallo, goedemorgen. Mijn motor is een Perkins fase 2.
Ik hoop dat u me kunt helpen, want ik heb al gedaan wat u me vertelde, maar niets.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #32202 door handmatig-mechanisch
1e zuiger 1 komt omhoog bij BDP
2e omdat het een 6-in-lijn zuiger 1 en 6 zijn gaan samen omhoog dan zet je de kleppen van de 6 in de kruising
3e zoek naar een merkteken op het dieselpomptandwiel dat je moet zoeken naar het punt op de pomp
Na dit alles spoel je gewoon de injectoren schoon en zal het werken, als er iets mis is laat het me weten, groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #32206 door handmatig-mechanisch
Hallo Chilindrin1
Alejandro04 legt het je op een eenvoudigere manier uit dan ik, het is het enige proces, want bij de merken doe je hetzelfde: probeer het opnieuw, je hebt iets gemist.