Zoek MDM

Bulletin

overleg

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30692 door handmatig-mechanisch
query Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik kom weer even langs voor jullie hulp... Ik zeg jullie, ik heb een Izusu Trooper 2.6 4ze1 motor die water begon te lekken uit de cilinderkoppakking. Ik heb hem gedemonteerd om de pakking te vervangen en tot mijn verbazing bleek de cilinderkop ernstig beschadigd (weggevreten) te zijn. Mijn vraag is: als ik geen cilinderkop voor dezelfde motor kan vinden, werkt de 4ze1 dan wel? Want in de handleidingen en op de reserveonderdelen die ik heb gekocht, staat hij altijd vermeld als 4ze1 - 4zd1... of kan de mijne gerepareerd worden...
Alvast bedankt voor jullie reacties...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30781 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: query
Als de afdekking van aluminium is, wordt deze met aluminium gevuld door middel van MIG/TIG-lassen. Als degene die het werk uitvoert er verstand van heeft, ziet het er goed uit. Je kunt het ook snel zelf vullen met poxilin. In Argentinië heet dat zo, het is Poxipol. Zoek het op via Google, het is iets heel dringends... en als het hier niet zo is, is het heel duur. Er zijn producten van 3M of Dupont die Alumini Puty of staal- of metaalplamuur heten. Het ene is een aluminiumpasta en het andere een ijzer-/staalpasta. Groeten!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30826 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: query
Je kunt het vullen nadat je het vlak hebt geborsteld en het ziet er weer als nieuw uit. Voor extra veiligheid kun je een hydraulische test uitvoeren om te controleren op poriën en lekken in de lasnaden.