Zoek MDM

Bulletin

Temperatuurprobleem vw gazel 88

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #3069 door handmatig-mechanisch
VW Gacel 88 temperatuurprobleem Geplaatst door manual-mecanica
:( Mijn Volkswagen Gacel uit 1988 raakt oververhit. Ik ben onderweg en moet 80 km/u rijden, niet harder, want bij deze snelheid zit de temperatuur al aan de limiet, en altijd met de ventilator aan in de handmatige stand. Als ik daarboven ga, bereikt de temperatuur een hoogtepunt en ik weet niet wat er kan gebeuren. Wat moet ik doen, aangezien de elektrische installatie werkt, werkt de temperatuurmeter ook. Wat kan ik doen?:droog:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #3088 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: VW Gacel 88 temperatuurprobleem
Waarschijnlijk is de thermostaat verstopt. Een eenvoudige manier om dit te controleren, is door de twee slangen die uit de radiator komen aan te raken. Als ze allebei even heet zijn, is de thermostaat mogelijk in orde. Als ze verschillende temperaturen hebben, is de thermostaat verstopt. Het kan ook de waterpomp zijn. Gebruik je altijd radiatoradditief of alleen water? Controleer het en laat het me weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #3094 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: VW Gacel 88 temperatuurprobleem
Hallo, sorry als ik offtopic dwaal, maar ik zie dat veel mensen temperatuurproblemen hebben en er zijn duizenden vragen. Als iedereen tips deelt over dingen die niet logisch zijn en we de koelproblemen bekijken, kunnen we alle vliegen in één klap slaan:
ik heb een 1.4 Seat Cordoba uit 1997, de temperatuur zakt nooit onder de helft, hij zakt zelden iets lager, zelfs niet als ik de ventilatoren aanzet, het systeem reinig, koelvloeistof bijvul, de thermostaat opengaat, de slangen zijn goed, ik heb de pompdruk niet gemeten, maar als ik het uitlaatrubber loslaat, trekt hij hard, de distributieriem is goed, als ik op de snelweg rijd, zou de temperatuur moeten dalen en dat gebeurt soms ook, hij zakt even en dan weer naar de helft. Wat doe je in dit soort gevallen? De motor heeft 120.000 km gereden, hij heeft geen vermogensproblemen of iets dergelijks, in dit soort gevallen weet ik niet wat ik moet denken!!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #3096 door handmatig-mechanisch
Kijk, het gaat om de thermostaat, vervang die, bij voorkeur door een originele zodat het niet warmer wordt. [:kant: /size] Er zijn mensen die zullen zeggen dat je die er niet meer in moet doen, maar dat zou een vergissing zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #3106 door handmatig-mechanisch
Wat een kraaimonster, daar gaan een aantal dingen die je moet zien om te weten wat er aan de hand is. Kijk eerst of je de kalkaanslag op de radiator hebt verwijderd. Als er geen lekken zijn, controleer dan de slangen als hij warm is om te zien of de bovenste niet heel hard aanvoelt als je erin knijpt. Doe dit voorzichtig met een vochtige doek. Als dat niet zo is, doe dan wat ik al meerdere keren heb gedaan: verwijder de thermostaat en laat hem een tijdje draaien, ongeveer net zo lang als hij normaal opwarmt. Zo ja, dan kun je zien of het probleem zich blijft voordoen. Controleer ook of het water vrij stroomt door de dop te verwijderen als hij koud is en aan staat. Als dat niet het geval is, is er een waterretourleiding verstopt. Mogelijk is de ventilator ook omgedraaid. Als dat niet zo is, controleer dan de tijd en het uitlaatspruitstuk. Dat is een vriend overkomen, de hele verwarming was kapot. Het uitlaatspruitstuk werd rood en hij kon het niet zien vanwege de beschermer van het spruitstuk. Ik hoop dat ik je niet in de war heb gebracht en veel succes. DAG.
P.S. De dop van de radiator wordt na de test weer teruggeplaatst. Vergeet dat niet.