Zoek MDM

Bulletin

Spirit 94 overmatig benzineverbruik

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30552 door handmatig-mechanisch
Spirit 94 verbruikt te veel benzine. Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb de zuigerveren een jaar geleden vervangen, maar de compressie bleef laag. Mij werd verteld dat dit aan het type zuigerveren lag. Desondanks was het brandstofverbruik eerst tussen de 7 en 9 kilometer per liter, maar nu is het 4 tot 5. De motor verbruikt geen olie en de bougies zijn zwart en verkoold. Ik heb ze afgesteld op A30. Ik hoop dat u me advies kunt geven. Alvast bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30575 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Overmatig benzineverbruik van Spirit 94
Hallo, de cilindercompressie hangt af van 1) de afdichting tussen de zuigerveren en de cilinderwand, en 2) de klepsluiting. In het eerste geval leidt een lage compressie tot olieverbruik, brandstofverbruik, een laag vermogen en vooral problemen met koud starten. In het tweede geval resulteert een lage compressie in een laag vermogen, moeilijk starten en een hoog brandstofverbruik. In beide gevallen zal de bougie zwart worden door koolstofafzettingen als gevolg van het hoge brandstofverbruik. Conclusie: Geen enkele motor kan een perfecte verbranding bereiken met een lage compressie; de ​​prestaties zijn "slecht". We spreken van goede prestaties wanneer een motor brandstof verbruikt in verhouding tot het vermogen dat hij produceert. Met vriendelijke
groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30585 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Overmatig benzineverbruik van Spirit 94
Bedankt voor de reactie. Ik heb een keer 10 ml olie in elke cilinder geïnjecteerd, waardoor de compressie toenam en ik een brandstofverbruik van 7-9 km/l haalde. Het vreemde is echter dat er geen olielek is en op basis van uw tips lijkt het erop dat het een kleplek is. De motor start goed, de acceleratie is traag, maar eenmaal op snelheid heeft hij voldoende vermogen. Als ik de motor zou laten reviseren, zou het dan beter zijn om de huidige bolle zuigers (van de turbo) te vervangen door vlakke zuigers, of zouden deze zuigers mijn doel bereiken? Alvast bedankt voor de reacties