Zoek MDM

Bulletin

Spirit 94 overmatig gasverbruik

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30552 door handmatig-mechanisch
Spirit 94 overmatig gasverbruik Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb hem een jaar geleden opnieuw geplaatst, maar de compressie was nog steeds laag. Ze zeiden dat het aan het type zuigerveren lag. Desondanks lag het brandstofverbruik tussen de 7 en 9 kilometer per liter, maar nu is het 4 tot 5. Hij verbrandt geen olie en de bougies zijn zwart en verkoold, het kaliber A30. Ik hoop dat je me kunt helpen, bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30575 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Spirit 94 overmatig brandstofverbruik
Hallo, de compressie van een cilinder hangt ten eerste af van de dichtheid van de zuigerveren in de cilinder en ten tweede van de sluiting van de kleppen. In het eerste geval is er vooral sprake van olieverbruik, benzineverbruik, laag vermogen en storingen bij koude start. In het tweede geval is er sprake van een lage compressie, weinig vermogen, moeilijke start en overmatig benzineverbruik. In beide gevallen is de bougie zwart van de roetafzettingen door overmatig benzineverbruik. Conclusie: geen enkele motor kan een perfecte verbranding hebben, de prestaties zijn "slecht". We spreken van goede prestaties als een motor een evenredig verbruik heeft ten opzichte van het vermogen dat hij levert. Groeten
.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30585 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Spirit 94 overmatig brandstofverbruik
Bedankt voor het antwoord. Ik heb ooit 10 ml olie in elke cilinder gespoten. De compressie ging omhoog en ik had een verbruik van 7 tot 9 km/l. Het vreemde is echter dat er geen olieverlies is en volgens de tips die je me gaf, lijkt alles bij de kleppen te lekken. Ik heb een goede start, de start is traag, maar tijdens het rijden heeft hij een goede cilinderinhoud. Als ik een motorrevisie zou laten doen, zou het dan een goed idee zijn om de platte zuigers te vervangen, aangezien die bolle zuigers hebben, dus turbo, of zouden deze zuigers mijn doel bereiken? Bedankt voor de antwoorden.