Zoek MDM

Bulletin

Hulp bij het differentieel van een Cheyenne pick-uptruck

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30550 door handmatig-mechanisch
Hulp bij het Cheyenne pickup differentieel. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal op het forum, we hebben een probleem met een Cheyenne pick-uptruck uit 1997. Er lekt olie uit het differentieel waar de kruiskoppeling op de grote kogel zit. Ik weet niet of er een keerring op zit, want dat zou de reden kunnen zijn waarom er olie lekt. Hoe kan ik dit probleem verhelpen? Het is erg ingewikkeld. Wat moet ik doen? Kan iemand me in dit geval adviseren? Alvast bedankt. :onzeker: :(

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30582 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Help met Cheyenne pickup differentieel
Hallo, nou, die heeft een borgring of afdichting die meestal breekt, vooral als je door gebieden reist waar veel onkruid staat, vooral als het vezelige stengels heeft.
Het is makkelijk te repareren als je minimale kennis hebt (voor amateurs dan). Kort gezegd: maak de plaat los waar de kruiskop zit, het zijn meestal ongeveer 4 schroeven. Dan zit er een moer achter die plaat, die we losmaken en daarachter zit de borgring.
Die komen er meestal met een schroevendraaier uit door hem los te wrikken, en je moet oppassen dat je hem niet wrikt waar de referentie op de afdichting staat gegraveerd. Koop dan een vergelijkbare, monteer hem omgekeerd en vul hem bij met olie of vervang hem, succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30595 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Help met Cheyenne pickup differentieel
Bedankt bro, ik heb je advies opgevolgd en alles is perfect verlopen. Groeten en nogmaals bedankt.