Zoek MDM

Bulletin

Hulp nodig met het differentieel van een Cheyenne pick-up?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30550 door handmatig-mechanisch
Hallo iedereen op het forum, we hebben een probleem met een Chevrolet Cheyenne pick-up uit 1997. Er lekt olie uit het differentieel, met name rond de grote kogelkoppeling. Ik weet niet zeker of daar een afdichting zit, maar dat zou de oorzaak van de lekkage kunnen zijn. Hoe kan ik dit repareren? Het lijkt ingewikkeld. Wat moet ik doen? Kan iemand me alsjeblieft adviseren? Alvast bedankt. :onzeker: :(

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30582 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Hulp bij differentieelproblemen met Cheyenne pick-up
Hallo, nou, dat onderdeel heeft een afdichting of borgring die nogal eens kan breken, vooral als je door gebieden rijdt met veel onkruid, met name onkruid met vezelige stengels.
Het is makkelijk te repareren als je een beetje basiskennis hebt (zelfs op amateurniveau). Kort gezegd: maak de plaat los waar het kruiskoppelingsstuk op zit; er zitten meestal ongeveer vier bouten. Daarachter zit een moer; draai die los, en daarachter zit de afdichting.
Die kun je er meestal met een schroevendraaier uitwrikken. Je moet wel oppassen dat je het onderdeelnummer dat op de afdichting staat gegraveerd er niet afwrikt, zodat je een vervangend onderdeel kunt kopen, alles in omgekeerde volgorde weer in elkaar kunt zetten en de olie kunt bijvullen of vervangen. Succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30595 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Hulp bij differentieelproblemen met Cheyenne pick-up
Bedankt man, ik heb je advies opgevolgd en alles is perfect gegaan. Groetjes en nogmaals bedankt!