Zoek MDM

Bulletin

BESTEL FORD KA 98 BOUGIES

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30509 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: FORD KA 98 BOUGIES BESTELLEN
Oké, begrepen... Ik snap het van de Fusca, maar wist je dat deze klassieker is ontworpen door een man (om het zachtjes uit te drukken) die in de 20e eeuw genocide veroorzaakte en zichzelf Adolf Hitler noemde... Wat verwacht je van zo iemand?... Nou, hij doet alles achterstevoren, gewoon om dwars te liggen.

Maar op mijn dertiende hanteer ik nog steeds de "standaard" volgorde van de bougies (de cilindervolgorde): 1-3-4-2, en totdat een Ferrari-, Maclaren- of Redbull-ingenieur me anders vertelt... Ik vertel je dit omdat ik een Ford Fiesta heb en het ontstekingssysteem hetzelfde is als dat van de Ford Ka waar Leandro H. het over had.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30510 door handmatig-mechanisch
Hallo, de ontstekingsvolgorde in een viercilindermotor is normaal gesproken 1, 3, 4, 2 (behalve in bepaalde gevallen zoals de Kever). Hoewel de motor lineair is 1, 2, 3, 4, is de ontstekingsvolgorde dat niet. In het geval van de Ka heeft deze twee spoelen die in één stuk zijn geïntegreerd, bijvoorbeeld bobine A en B. Deze worden altijd geactiveerd in de volgorde A, B, A, B, A, B... De verbinding van de bougiekabels met bobine A is nu 1 en 4, en in B is dat 2-3, zodat de volgorde 1, 3, 4, 2 is. Om te achterhalen welke bobine A of B is, kunt u de weerstand ervan meten op de plaats waar de aangesloten kabels lopen. U krijgt dan een impedantiewaarde van één van de spoelen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30640 door handmatig-mechanisch
Ik waardeer de informatie die ik heb ontvangen enorm en ik ben blij dat mijn Ford Ka perfect loopt. Ik heb de oplossing overgenomen van iemand die commentaar gaf op iets heel simpels, zoals het testen van de kabels met de accu losgekoppeld en het simpele detail van het indrukken van de pennen aan de achterkant van de stekker (van de injectoren).
Ik feliciteer je echt met de details.
Je hebt me niet alleen geholpen, maar je hebt me ook een
meer dan aanzienlijk bedrag bespaard, begroot in een elektronische diagnosewerkplaats
. Een dikke knuffel.