Zoek MDM

Bulletin

een Renault 19 diesel tunen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30458 door handmatig-mechanisch
Tuning van een Renault 19 diesel Gepubliceerd door manual-mecanica
Kan iemand mij helpen met een handleiding of gids over het afstellen van een Renault 19 dieselmotor?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30476 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Tuning a Renault 19 diesel
Hallo, de krukas in het blok vlak bij de versnellingsbak heeft een plug. Als je er een pen van 8 mm in steekt, komt die in een contragewicht en markeert het BDP. De pomp wordt, als het een Bosch is, vastgezet met een schroef van 8 mm die in het blok is gedraaid en aan de rechterkant van het rondsel loopt. Als het een CAV of Roto Diesel is, wordt deze aan de linkerkant van het rondsel vastgeschroefd en naar de linkerkant gebracht. De nokkenas heeft een markering op het bovenste deel van het rondsel. Als je een originele riem monteert, zorgen de markeringen op de riem ervoor dat hij klaar is voor gebruik.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #30483 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Tuning a Renault 19 diesel
Hallo nogmaals, laten we het beter uitleggen, naast de oliepeilstok in de buurt van de versnellingsbak zit een schroef die een plug is, deze wordt losgemaakt en een pen of wijzer van 8 mm diameter of het Renault 1054-gereedschap wordt geplaatst en we duwen het voorzichtig, we draaien de motor naar rechts totdat hij naar binnen gaat, dit gebeurt in een gat in het contragewicht van de krukas dat ons het BDP zal geven, nu kijken we naar het nokkenastandwiel dat een pons op een van de tanden heeft, deze moet naar boven wijzen en samenvallen met de vaste index van de plastic afdekking die de riem bedekt, het pomptandwiel heeft twee markeringen B en R, B komt overeen met de BOSCH-pomp en R met ROTO DIESEL, de markeringen op de originele riem met de pijlen erboven en in de draairichting moeten samenvallen met de pons op de nokkenas en de B of R van het injectiepomptandwiel en de wijzer in de krukas. Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
10 jaar en 4 maanden geleden #48904 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp tuning van een Renault 19 diesel
Hallo, kan iemand me foto's sturen van hoe de punt van mijn Bosch-inspuitpomp eruit zou moeten zien... dat is het enige wat ik mis. Ik heb een 1.9 diesel R19.

Bedankt.