Zoek MDM

Bulletin

Kan iemand mijn twijfels wegnemen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #3040 door handmatig-mechanisch
Kan iemand mijn twijfels wegnemen? Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een Rover 220 GSI met een Honda 820-motor.
Hij verbruikt veel water en olie.
Ik startte hem vandaag, opende de motorkap en zag rook uit de uitlaat van het motorblok komen, waar de uitlaatpijp op de motor aansluit.

De auto is echt geweldig en erg mooi, maar is hij de moeite waard om te repareren?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #3056 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Kan iemand mijn twijfels wegnemen?
Je geeft niet aan welke kleur de rook heeft. Heb je toevallig al gecontroleerd of de olie het water verontreinigt of andersom? Of moet je de olie per se verpakken en controleren waar het water zou kunnen lekken? Het zou de pomp kunnen zijn, of gewoon een slang.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #3065 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Kan iemand mijn twijfels wegnemen?
De rook die uit de uitlaatpijp komt, is niet opvallend van kleur, wat betekent dat hij niet wit of heel zwart is.

Ik denk dat het normaal is.

Ik heb de waterslangen gecontroleerd, maar ik heb geen opvallende lekken gevonden.

Ik heb het in de gaten gehouden; als je de auto niet veel speling geeft, verdwijnt het water niet, maar als je hem flink wat speling geeft, zuigt hij alles eruit.

Tot nu toe hebben we hem goed gereden, en het water druppelde wel, maar de naald bewoog niet vanuit het midden. Dus ik kon niet zien of hij oververhit raakte.

Uiteindelijk besloot ik hem naar de garage te brengen. Als ze hem goed kunnen repareren, repareer ik hem, maar als ik elke twee maanden naar de garage moet, sla ik over.

Maar ik heb goede hoop dat ze hem goed kunnen repareren.

Bedankt voor je hulp en interesse.