Zoek MDM

Bulletin

Problemen met lage dieseldruk in Accent CRDi

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #30193 door handmatig-mechanisch
Problemen met lage dieseldruk in Accent CRDi Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik heb een Hyundai Accent 1.5 3 cilinder, 2005, plotseling begon hij problemen te krijgen bij het starten, het was steeds moeilijker om hem te starten, daarna startte hij alleen door te duwen, maar de motor werkte heel goed, ik had geen problemen tijdens het rijden, het probleem was toen de motor stopte, opnieuw om te duwen...:blozen: Ze hebben de hogedrukpomp gerepareerd, we hebben de elektrische pomp gecontroleerd (hij werkte goed) en het bleef hetzelfde:ohmy: voor de volgende 3 dagen, de motor stopte tijdens het draaien:onzeker: Ik bracht hem naar de monteur, we hebben de distributieriem vervangen, hij heeft de timing gecontroleerd en niets... We BESLOTEN DE MOTOR AF TE STELLEN, VEREN, ZUIGERS, METALEN, PLATEN, ETC. TE VERVANGEN. ZODRA DE MOTOR WAS AFGESTELD, STARTTE DEZE ZONDER PROBLEMEN. HIJ WAS INGELOOPT IN DE WERKPLAATS. DE DAG NADAT IK HEM UIT DE WERKPLAATS HAD GEHAALD, KOSTTE HET OM HEM TE STARTEN... IK GING EEN PAAR METER NAAR BUITEN OM DE VERVANGING TE PASSEREN, STOPTE DE MOTOR WEER EN HET CHECK ENGINE-LICHT GING AAN... ER WAS EEN SCANNER EN DIE GAF EEN LAGE BRANDSTOFDRUK AAN. HET LAATSTE WAT IK DEED, WAS HET DIESELFILTER VERVANGEN, VOOR HET GEVAL DAT HET VUIL OF VERSTOPT WAS... EN HET IS NOG STEEDS HETZELFDE... ZE ZEGDEN DAT IK DE BRANDSTOFLEIDING, SCHURINGEN EN DE AANVOER MOET CONTROLEREN... IK GA HET VANDAAG CONTROLEREN... IK HOOP DAT U MIJ KUNT:S HELPEN...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #30240 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET LAGE DIESELDRUK IN ACCENT CRDI
Als het een Camon Rail is, gezien de CRDI-aanduiding, is er mogelijk een probleem met de druksensor van de injectierail. Als het systeem geen hoge druk detecteert, werkt het niet. Het kan ook te wijten zijn aan een probleem met het gaspedaal.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #30301 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET LAGE DIESELDRUK IN ACCENT CRDI
dat klopt crdi, common rail diesel, mijn vriend kikemec, het laatste wat ik deed was de brandstofpomp uit de tank halen, hem nog eens controleren en zag dat het pompfilter gescheurd was, blijkbaar door wrijving tegen de tank. We tikten de tank langzaam naar beneden, ik zette een dubbel gaas op het filter, ik verving een 7,5 mm aluminium buis waar de brandstofleiding loopt, naast de katalysator, we bliezen er een beetje lucht uit, we startten hem en hij sloeg niet aan, we duwden hem en hij sloeg meteen aan, wat ik me realiseerde is dat, voorheen bij 2.000 toeren, bij het schakelen de motor afsloeg, nu bereikte ik 3.000 toeren en hij stopte niet, maar bij het schakelen... van de tweede naar de derde versnelling, stopte hij weer. Je moet de lucht laten ontsnappen, via het brandstoffilter van de motor, er zit een klein schroefje... we duwden hem en hij startte weer... later begon de motor meerdere keren af te slaan, ik controleerde het filter en er kwam bijna geen diesel uit. Nu ga ik de pomp weer uit de tank halen en het zonder het gaas proberen... Ik denk dat dat de oplossing is...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #30346 door handmatig-mechanisch
Ik ondersteun je theorie, hoewel het lijkt alsof er ergens lucht vandaan komt, aangezien de oliestroom, zoals je zegt, niet continu is. Probeer het eens met een volle tank om te zien hoe het werkt en of de olie continu stroomt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #30352 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: PROBLEMEN MET LAGE DIESELDRUK IN ACCENT
Het lijkt erop dat de tank kapot is. Ik ga hem eruit halen. Stop ermee. Controleer hem. Ik hoop dat dat het probleem is. Ik denk dat het lucht in de brandstofleiding is, want als die het motorfilter bereikt, komt er schuimende diesel uit.