Zoek MDM

Bulletin

Daewoo Espero 1994 A/T 1500cc Inyx-ontsteking

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30177 door handmatig-mechanisch
Daewoo Espero 1994 A/T 1500cc Inyc ontsteking Geplaatst door manual-mecanica
Hallo heren van het forum voor monteurshandleidingen, ik heb een probleem met mijn auto. Sinds ik hem kocht, kon ik hem gemakkelijk starten, maar er ontstond een oververhittingsprobleem van de motor en de auto sloeg af. Er is een leiding vervangen waar koelvloeistof via de radiator naar de motor circuleert. Oké, toen startte hij, maar ik kon niet veel accelereren en hij verdronk totdat hij uitging. Het lampje (stroom) knipperde meerdere keren, wat het controlelampje van de motor is. De accu was leeg. Ik heb de accu van een andere auto vervangen omdat ik een ongeluk had gehad. Ik draaide de sleutel om, maar hij start niet. Alleen de startmotor klinkt alsof hij moet ontploffen om normaal te kunnen starten. Een taxichauffeur vertelde me dat ik een doek met benzine moest bevochtigen en deze op het luchtinlaatsysteem moest leggen waar de vlinderklep zit. Ik legde hem erop en de auto explodeerde, maar het duurde maar ongeveer 30 seconden. De taxichauffeur vertelde me dat het de pomp zou kunnen zijn die niet genoeg vermogen naar de injectoren stuurt, of de injectie die dat zal controleren. Ik heb het nu gecontroleerd en de pomp is in orde, evenals de bobine en de zekeringen. Oké, de computer is in orde en ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik wil hem aanzetten, maar ik moet de truc met de doek gedrenkt in benzine toepassen. Ik wil hem naar een monteur brengen, maar ik wil zeker weten wat er aan de hand is en ik kan hem niet verplaatsen. In dat geval moet ik hem naar een sleepwagen brengen. Excuses voor het ongemak dat ik heb om deze reactie te lezen, maar ik hoop dat u mij in dit geval kunt helpen. Dank u wel.......

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30178 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Daewoo Espero 1994 A/T 1500cc Injector ontsteking
als het na oververhitting was, controleer dan eerst de compressie van de motor, dat zal ons vertellen of u problemen hebt met de cilinderkoppakking, als dat in orde is, controleer dan de juiste werking van de temperatuursensor, aangezien deze mogelijk beschadigd is geraakt als gevolg van oververhitting en een slecht signaal naar de computer stuurt, zodat er te veel of te weinig gas wordt ingespoten, nu is het belangrijkste om te zien waarom het niet start als er geen vonk of brandstof is, als je de doek erop legt en het start dan heeft het ofwel te veel lucht of te weinig brandstof, hoe dan ook, het is een probleem met het mengsel, controleer vacuüms en luchtslangen om dit uit te sluiten voordat je iets doet, het grote probleem dat we hebben is dat we via internet niet kunnen zien of horen om preciezer te zijn, maar dit is wat er min of meer wordt gecontroleerd, veel succes

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30202 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Daewoo Espero 1994 A/T 1500cc Injector ontsteking
Ik zal het proberen, bedankt voor het antwoorden

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30302 door handmatig-mechanisch
Hallo, goedemorgen. Ik weet niet of mijn ervaring nuttig voor je is. Ik heb een Daewoo Espero en mij is hetzelfde overkomen als jou. De oplossing was om de computer te vervangen, omdat het signaal de injectoren niet bereikte. Eerst dacht men dat het de bobine was, en die was in orde. Door eliminatie werd de module vervangen en daarna gebeurde er niets totdat de computer werd vervangen en dat was het. Maar het probleem met de stroomvoorziening en de auto die niet accelereert... Als de sensoren in orde zijn en het gasklephuis ook, dan is het de aftakking van de computer naar de box die geen stroom levert. Breng hem naar een elektricien die er verstand van heeft.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30328 door handmatig-mechanisch
Goedenavond Milagros C, welke sensoren bedoel je, die in de box, of alle sensoren die naar de motor gaan? Wat je zegt klinkt logisch. Op dit moment doe ik wat Kikemec me vertelde om een paar details uit te sluiten. Nu, in jouw geval klopt het dat de auto niet veel accelereerde, hij haalde ongeveer 40 km/u. Ik zou gas geven om te kijken of ik kon schakelen, maar niets. Hij heeft geen vermogen om op te trekken. Als de auto aanslaat, zou ik meteen naar de box gaan, want die activeert de neutraalstand en de achteruitversnelling niet, alleen in 1, 2, D en P. De versnellingspook heeft veel speling, dus het zou de koppeling kunnen zijn. Nadat je de problemen hebt opgelost, breng ik hem naar een expert in automatische transmissies. Hartelijk dank voor je bijdrage, ik zal er rekening mee houden.