Zoek MDM

Bulletin

Ford Explorer 92, aanwezigheid van blauwe rook

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #3003 door handmatig-mechanisch
Ford Explorer 92, aanwezigheid van blauwe rook Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo collega's, ik heb veel van jullie tips in de praktijk gebracht en de problemen die ik ben tegengekomen zijn opgelost. Zou u mij willen helpen met dit specifieke probleem? 's Ochtends als ik mijn Explorer start, komt er veel blauwe rook uit en is de stationairloop onstabiel. Ik heb de compressie nog niet gemeten, maar mocht het nodig zijn om de motor te repareren, dan zouden de specificaties van de Explorer uit 1999 mij van dienst zijn voor de Explorer uit 1992. Bij voorbaat dank.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #3008 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Explorer 92, aanwezigheid van blauwe rook
Waarschijnlijk heeft het stationairloopprobleem te maken met de stationair-luchtregeling van de IAC (ik heb het over de luchtstroomklep van de 4 liter motor. Het is de enige die ik ken in het jaar dat ik in de VS woon). Als ze wijd open staan, gaan de injectoren vele milliseconden open. Het zou daar aan kunnen liggen, of aan de temperatuursensor die werkt met de computer (twee kabels), niet die met het dashboard. Alles hier ben ik 1347 239 6248 NEW YORK

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #3026 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Explorer 92, aanwezigheid van blauwe rook
Hallo, is uw auto een automaat of handgeschakeld? Heeft u gecontroleerd of u olie verbruikt, in de motor of in de versnellingsbak als het een automaat betreft?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #3058 door handmatig-mechanisch
Ik ben het met Tavogus eens, je probleem moet overtollige brandstof zijn, zoals blijkt uit je blauwe rook. Als het zwart was, zou het olie zijn, als het wit was, zou het water zijn, dus je probleem is overtollige brandstof.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #3103 door handmatig-mechanisch
Dank u voor uw antwoorden, ze waren erg nuttig en ik heb het probleem opgelost door de IAC te vervangen.