Zoek MDM

Bulletin

verdeling

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #30003 door handmatig-mechanisch
distributie Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een Opel Astra 1.6 16v uit 1998. Ik heb de distributieriem vervangen. Toen ik de krukaspoelie verwijderde, bleek het rondsel kapot te zijn. Ik heb hem vervangen, maar toen ik hem weer op de juiste plek zette, startte de auto niet. Ik heb dringend hulp nodig.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #30004 door handmatig-mechanisch
Reactie van de handmechanica op het onderwerp Re: distributie
Hallo vriend, als u mij vertelt dat het krukastandwiel gebroken is, betekent dit dat er vóór het vervangen van de riem veel schade was ontstaan. Als deze auto's niet goed zijn uitgelijnd, raken de meeste kleppen beschadigd en werken ze niet meer.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #30017 door handmatig-mechanisch
Het is zeker mogelijk, zoals Mondaza zegt, dat je het punt moet controleren en de compressie moet meten, maar wees voorzichtig: bij dit voertuig is de krukassensor aan de demperpoelie bevestigd. Als de magneet kapot is of de poelie niet op de juiste plaats zit en de magneet niet kan meten, start de auto niet. Controleer of er een vonk is voordat je iets doet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #30024 door handmatig-mechanisch
Goedemiddag, ik ben het eens met Kikemac: als de motor prima werkte voordat de riem werd verwijderd, zal hij ook prima blijven werken nadat de motortiming is gecontroleerd.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #30033 door handmatig-mechanisch
De waarheid is dat de eerste vraag zou moeten zijn of de motor draaide vóór de demontage.

Als dat wel zo was, zouden we, in overeenstemming met de anderen, moeten kijken of er problemen zijn met de sensor en of het nieuwe tandwiel de juiste timing heeft voor het sensorsignaal.

Als je een gebroken tand op het tandwiel had, is dat over het algemeen niet zo ernstig en zal de motor waarschijnlijk hetzelfde blijven lopen. Natuurlijk zal de schade aan de riem toenemen door de beschadigde randen.

Als je de riem hebt vervangen omdat hij gebroken was, heb je waarschijnlijk kleppen geraakt. Die motor, voor zover

ik weet, stoort... zelfs als je hem goed laat afstellen en alles, start hij pas als je de schade aan de cilinderkop in het beste geval en de zuigers in het slechtste geval hebt gerepareerd.