Zoek MDM

Bulletin

Kangoo draait en de motor stopt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29932 door handmatig-mechanisch
Kangoo draait het stuur om en de motor stopt Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo,
ik heb onlangs de motor van mijn Kangoo diesel 1.9 uit 2000 laten tunen. Toen ik hem startte, kwam er veel witte rook uit en was de motor instabiel. Ik ben het toch gaan proberen, maar er waren geen andere problemen dan de witte rook.
Bij controle merkte ik dat ik de toerentalsensor, die op het stuur, niet had aangesloten. Ik heb hem aangesloten en de rook verdween meteen volledig.
Het probleem is dat de motor nu afslaat wanneer ik het stuur naar beide kanten draai. De enige manier om dat te voorkomen, is door hem "ULTRA ACCELERATIEF" te laten maken.
Kan iemand me alsjeblieft helpen of adviseren wat ik kan controleren?

Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29936 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Kangoo draait stuur en motor slaat af
Je kunt proberen om een tijdje op vol gas te rijden, want de motor zou toch wel moeten afremmen. Als ik dit soort voertuigen repareer, laat ik ze meestal een beetje op vol gas rijden. Dit komt doordat bij demontage de positie van de oliepomppoelie meestal niet wordt gemarkeerd en soms loopt deze zelfs een beetje achter. De motor draait dan weinig en als je de motor belast met het vliegwiel helemaal naar één kant, kan de motor dat niet compenseren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29993 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Kangoo draait stuur en motor slaat af
Hallo, het probleem zit in de stuurbekrachtigingsmotor, controleer deze. :)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #30023 door handmatig-mechanisch
Ik heb dit al gedaan... maar het probleem blijft hetzelfde. Zou er lucht in het hydraulische stuursysteem kunnen zitten?

Het vreemdste is dat het probleem begon toen ik de toerentalsensor aansloot.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30896 door handmatig-mechanisch
Het probleem is dat hij stopt. Als er lucht in het circuit zat, zou het sturen zwaarder zijn. Controleer de fusees. Het kan zijn dat een lager in slechte staat is, waardoor de stuurmotor meer kracht moet leveren en de motor dus meer kracht moet leveren om de elektromotor van stroom te voorzien.