Zoek MDM

Bulletin

Geluid in Vortec 5.3 2007-motor, Silverado.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #29913 door handmatig-mechanisch
Ik heb een Silverado pick-uptruck uit 2007. Hij heeft al een paar dagen last van een probleem. Na het starten en het toerental tussen de 1200 en 1500 tpm komt er een geluid uit de motor (vergelijkbaar met een kloppend geluid). Wanneer ik mijn voet van het gas haal, verdwijnt het geluid en komt het uiteindelijk weer terug, afhankelijk van de rijdruk. Het is belangrijk om te weten dat er geen geluid te horen is wanneer de auto geparkeerd staat. Het verschijnt alleen in het toerentalbereik dat ik heb aangegeven. Dit is een Vortec 5.3-motor uit 2007. Wat raadt u aan? Bedankt voor uw hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #29942 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Geluid in 2007 Vortec 5.3-motor, Silverado.
Dat geluid waar je het over hebt, is vervelend als je ernaar zoekt, want het kan afkomstig zijn van de kettingen, de tandwielen, de spanners van de distributieriem, slecht gekalibreerde kleppen, speling in de nokkenassen met betrekking tot de timing, speling in de zuigerpennen. Het klinkt allemaal hetzelfde in die motor omdat alles van metaal is. Je hoort het alleen waar het resoneert, meestal in het kleppendeksel.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.