Zoek MDM

Bulletin

probleem met clio sport

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #2984 door handmatig-mechanisch
Probleem met Clio Sport Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik vraag het en ik hoop hier bij jullie een antwoord te vinden. Mijn Clio a Sport Phase 2 uit april 2003, nadat het centrale probleemlampje bij de dieselmotoren verscheen en volgens het Renault-boekje over defecte bougies of dergelijke, gaat niet boven de 3000 tpm en ligt de maximumsnelheid op 90 km/u. Nadat ik de automaat in de auto had gezet, hoorde ik dat de storing in de gaskleppotentiometer zat, maar nadat ik de werkplaats had verlaten en de storingen had gewist, bleef de auto hetzelfde. Als ik hem uitschakel en opnieuw start, verdwijnt de storing, maar hij komt meteen weer terug. Ik weet het niet zeker. Laten we eens kijken of jullie me kunnen helpen. De gasklep, het spruitstuk, het luchtfilter en dergelijke zijn bij 5000 km schoongemaakt, omdat hij schokkerig was.
Ik hoop op jullie antwoorden, bedankt!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #2985 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met Clio Sport
Hallo, die potentiometer waar je het over hebt, zou de gaspedaalpotentiometer moeten zijn. Als hij geen signaal geeft, accelereert de auto niet. Het feit dat je hem schoonmaakt, betekent niet dat het probleem met de machine is opgelost. Kijk of hij je het juiste signaal geeft tijdens het accelereren. Controleer ook de bedrading, want het zou een kabelbreuk kunnen zijn. Laat het me weten als er iets is.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.