Zoek MDM

Bulletin

Mitsubishi Lancer 4G13, modeljaar 1998

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #29808 door handmatig-mechanisch
Mitsubishi Lancer 4G13, modeljaar 1998. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, groeten uit Guatemala! Ik heb een Mitsubishi Lancer uit 1998 met een 4G13-motor. Het probleem is dat de motor na een tijdje rijden, of zodra hij op bedrijfstemperatuur is, begint te haperen bij lage toerentallen. Ik heb de bougiekabels, de verdelerkap, de rotor en de bougies al vervangen. Ik vermoed dat het de bobine is, maar die zit in de verdeler en hier in Guatemala is die alleen verkrijgbaar bij de officiële Mitsubishi-dealer. Bovendien is hij vrij prijzig, dus ik wil het risico niet nemen en het probleem niet laten voortduren. Een andere optie is om een ​​gebruikte bobine te kopen, maar wat als die ook defect is? Ik weet het niet zeker. Mij is verteld dat het ook aan de brandstofdruk, de brandstofpomp en andere dingen kan liggen. Wat denken jullie? Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #29815 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Mitsubishi Lancer 4G13, modeljaar 1998
Hallo, heeft hij een carburateur of brandstofinjectie?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #29828 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Mitsubishi Lancer 4G13, modeljaar 1998
Het is een auto met brandstofinjectie. Een familielid van mij heeft hetzelfde model, dus we hebben zoveel mogelijk onderdelen vervangen, maar het probleem blijft. Een van de laatste opties die we nog hebben, is de brandstofpomp, die in de tank zit, omdat het brandstoffilter wel vervangen is, maar volledig verstopt was.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #29841 door handmatig-mechanisch
Als het filter verstopt is, moet je ook de injectoren reinigen; die raken behoorlijk vervuild en veroorzaken vaak die schokken. En zoals je al zei, controleer de brandstofpomp, en ik raad aan om de luchtmassasensor heel voorzichtig schoon te maken; die veroorzaakt namelijk een vergelijkbaar probleem.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 4 maanden geleden #36672 door handmatig-mechanisch
Hallo, goedendag. Heeft u de gebruikershandleiding voor dit voertuig? Ik heb dezelfde, maar ik weet er niets van en ik zou graag willen weten welk algemeen onderhoud nodig is. Dank u wel