Zoek MDM

Bulletin

Mitsubishi Lancer 4G13, modeljaar 1998

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #29808 door handmatig-mechanisch
Mitsubishi Lancer 4G13, model 1998 Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden, groeten uit Guatemala. Ik heb een Mitsubishi Lancer uit 1998 met een 4G13-motor. Het probleem is dat hij, nadat hij gedraaid heeft of de ideale temperatuur heeft bereikt, bij lage toeren begint vast te lopen. Ik heb de kabels, de verdelerkap, de rotor en de lampjes al vervangen. Ik vermoed dat het de bobine is, maar het probleem is dat deze zich in de verdeler bevindt. Hier in Guatemala verkoopt alleen de dealer van dat merk hem. Bovendien is het een beetje duur om het risico te lopen dat de storing niet verdwijnt. Een andere optie is om hem tweedehands te kopen, maar wat als hij ook kapot gaat? In werkelijkheid weet ik het niet zeker. Ze hebben me verteld dat het ook aan de brandstofdruk, de brandstofpomp en vele andere dingen kan liggen. Wat denken jullie? Ik wacht op jullie reacties.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #29815 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mitsubishi Lancer 4G13, model 1998
Hallo, zit er een carburateur of injectie op?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #29828 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mitsubishi Lancer 4G13, model 1998
Het is een injectiesysteem. Een familielid heeft er ook een van hetzelfde model. We hebben dus zoveel mogelijk onderdelen vervangen, maar het probleem blijft bestaan. Een van de laatste opties die nog over is, is de brandstofpomp. Deze zit in de tank, nadat het brandstoffilter is vervangen, maar deze was helemaal verstopt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #29841 door handmatig-mechanisch
Als het filter verstopt was, moet je de injectoren schoonmaken. Die worden ook behoorlijk vuil en hebben de neiging te schokken. En, zoals je terecht zegt, controleer de brandstofpomp. Ik raad aan om de flowmeter heel voorzichtig schoon te maken. Dit veroorzaakt ook een vergelijkbare storing.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar 2 weken geleden #36672 door handmatig-mechanisch
Hallo, goedemorgen. Heb je de handleiding van dit voertuig? Ik heb er precies zo een, maar ik weet er verder niets van en ik wil graag weten welk algemeen onderhoud er moet worden uitgevoerd. Bedankt.