Zoek MDM

Bulletin

Stratus 96 Mexico-Stad

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #2979 door handmatig-mechanisch
Stratus 96 Mexico City Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een Stratus uit 1996. Een jaar geleden had ik een probleem. Als ik linksaf sloeg, sloeg de auto steeds op dezelfde plek af.

De brandstofpomp, bobine, krukassensor, bobineconnector en zelfs de computer zijn onderhouden.

Het systeem slaat nu vaker af en het motorstoringslampje gaat branden en registreert code P032. Als u de contactsleutel drie keer omdraait, ziet u 12, 43 en 55.

Het probleem is dat de primaire ontsteking "b" niet werkt. Wanneer het probleem zich voordoet, wordt gecontroleerd of er wel een vonk in de bobine zit. Er maken er maar twee een vonk, de andere twee niet.

Dit heeft te maken met de krukassensor, want als deze sensor in mijn andere auto, een Ford Contour, niet werkt, ontstaat er geen vonk bij de vier bobine-uitgangen. Ik weet echter niet of dit bij de Stratus ook zo is.

We hebben al andere computers getest waarvan we weten dat ze prima zijn, en ook daarop hebben we hetzelfde probleem.

Kan iemand mij helpen?

Ik blijf tot uw dienst

TEVREDENHEID

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #2987 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Stratus 96 Mexico City
Hoi Acejo, heb je de aardingsdraden van de motor gecontroleerd? Mogelijk zit er een losse aardingsdraad die de regeleenheid aardt of een deel van de stroomkabels van de auto voedt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #2992 door handmatig-mechanisch
Hoi Ocejo, bekijk het bericht "Misfire in two cylinders of a 95 Mitsubishi Eclipse" eens, want het probleem dat je beschrijft lijkt er erg op.

Controleer de bobineconnectoren, de massadraden en de kabelbomen die de bobines voeden. Verwissel indien mogelijk de bobines als je met twee cilinders zit. Als de storing in dezelfde twee cilinders aanhoudt, ligt het probleem niet bij de bobine, maar bij het elektrische systeem. Als het gebrek aan vonk nu echter ook de andere twee cilinders treft, is het duidelijk de hoogspanningsbobine die defect is.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #2996 door handmatig-mechanisch
Bedankt Short circuit en bedankt Megabeat1 voor je antwoorden. Vandaag ontdekte ik dat de storing in de PCM of de regeleenheid van een van de modules zit. Ik weet niet of het 40 of 41 is. Maar als je bij het starten een lamp aan de grond legt en verbindt met pin 1 van de PCM, dan pulseert hij, net als de spoelpulsen. Maar op pin 2, het andere paar, pulseert hij niet. Zou het kunnen dat de regeleenheid al gestopt is met werken? Ik herhaal: dit probleem doet zich alleen voor als de auto warm is, niet als hij koud is.

Ik sta tot uw dienst,

Esteban Ocejo.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #2999 door handmatig-mechanisch
Heeft u handleidingen voor de Stratus 96 computer?

Met vriendelijke groet,

Esteban Ocejo