Zoek MDM

Bulletin

Hoe installeer ik een motortemperatuurmeter?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #29684 door handmatig-mechanisch
Ik wil een meter installeren op een Opel Zafira uit 2007, die er niet standaard mee is uitgerust. Het waarschuwingslampje gaat alleen branden in noodgevallen. Ik ben bang dat de boordcomputer op hol slaat als ik instap.
Heeft iemand er al een geïnstalleerd en kan me adviseren over de te volgen stappen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #29711 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hoe installeer ik een motortemperatuurmeter?
Het is niet ingewikkeld, er zijn twee versies, een elektrische en een mechanische, het zijn maar namen, maak je geen zorgen, je moet een plek op de motor vinden om een koppeling te maken in het watercircuit om deze te kunnen monteren, het moet in contact komen met het water, indien mogelijk vóór de thermostaat, voor een goede meting, het elektrische gedeelte staat beschreven in de dozen van deze elementen, dus het is niets bijzonders, je zult de computer van je voertuig niet beschadigen zolang de installatie volledig onafhankelijk is van de originele installatie, je zult geen problemen ondervinden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #29741 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hoe installeer ik een motortemperatuurmeter?
Allereerst bedankt voor je reactie, Kikemec. Waar ik de meter kocht, vertelden ze me dat hij op het motorblok gemonteerd was, op een van de schroeven. En zoals ik al eerder zei, weet ik niet welke spanningskabels ik moet gebruiken zonder de regeleenheid te beschadigen. En ik begrijp niet wat je bedoelt met "de installatie is volledig onafhankelijk van de originele installatie."

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #29757 door handmatig-mechanisch
als ze je vertelden dat er een schroef in het blok zit, verwijder die schroef, controleer of er daadwerkelijk water in zit en plaats de marker links, met betrekking tot de spankabels die je noemde, hangt het ervan af met welke spanning de marker werkt die je hebt gekocht, als het 12 volt is, is het beter om een kabel rechtstreeks van de accu te nemen, of als dat niet lukt, van een contactstroom zodat deze onmiddellijk uitschakelt wanneer je de sleutel verwijdert, en de andere kabel is alleen een aarde, je kunt hem naar het chassis gooien, dat wordt aanbevolen, de onafhankelijke installatie houdt in dat je zelf kabels legt en niet de kabels doorboort die het voertuig al heeft, in ieder geval, zolang je geen sensoren doorboort, zul je geen problemen krijgen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 6 maanden geleden #31415 door handmatig-mechanisch
Hoe installeer ik de temperatuurmeter op een Fiat Palio 1.3 uit 1997?