Zoek MDM

Bulletin

Problemen met de Dodge Dakota 3.9L

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29566 door handmatig-mechanisch
Problemen met de Dodge Dakota 3.9L Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden!!
Een maand geleden kocht ik een Dodge Dakota 3.9L uit 1997 die lange tijd niet gestart of verplaatst was. De automatische transmissie was defect. Ik kocht en monteerde een handgeschakelde versnellingsbak van een Dodge Dakota uit hetzelfde jaar. Ik kreeg hem zonder problemen aan de praat, maar nu al een week start hij niet. Ik zet het contact aan en alle lampjes op het dashboard gaan aan en dan weer uit. Hij piept twee keer, pauzeert even en dan weer drie keer. Ik nam aan dat de foutcode 23 was. Daarna... na een tijdje piept hij weer twee keer, een langere pauze dan de vorige, en nog twee piepjes... dit moet code 22 zijn. Als iemand enig idee heeft wat het zou kunnen zijn, schrijf me dan...

Ik heb deze pagina gevonden, maar ik weet niet of het dezelfde code is, omdat de motor niet hetzelfde is... maar misschien kan het helpen.

wiki.answers.com/Q/What_do_the_codes_12_...ota_5.2_litre_engine

. Ik heb het nog niet gescand.

Alvast bedankt en ik kijk uit naar je reactie.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29580 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met de Dodge Dakota 3.9L
Ongeacht de codes, is het eerste wat je moet doen controleren waarom de auto niet start, of dit nu komt door brandstofgebrek of een stroomstoring. Nadat je dat hebt gecontroleerd, laat je de scanner lopen om eventuele twijfels over welk onderdeel defect is weg te nemen. Maar controleer eerst wat er ontbreekt en meld dit.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29653 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met de Dodge Dakota 3.9L
Hoi, ja, ik heb al gecontroleerd of er brandstof en stroom was. We hebben er zelfs een nieuwe accu in gezet en er gebeurde nog steeds niets. Het laatste wat ik me herinner is een vreemd geluid uit de zekeringkast. We hebben het relais en alles gecontroleerd. We hebben zelfs het dashboard uit elkaar gehaald om zeker te zijn, maar niets...

We hebben de brandstofleiding losgekoppeld en toen ik het contact aanzette, was de brandstofdruk erg goed.

Wat de stroom betreft, zou het een probleem kunnen zijn met het alarm en/of de centrale vergrendeling die problemen geeft? Het alarm heeft geen stroomuitval of iets dergelijks.

Alle hulp, bedankt, ik ben ten einde raad!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29654 door handmatig-mechanisch
Vandaag hebben we ook de ECU gecontroleerd en die gaf geen foutmeldingen aan. Ook hebben we de krukassensor die naar het vliegwiel gaat vervangen, maar nog steeds niets.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30980 door handmatig-mechanisch
Ik heb het probleem nog steeds niet opgelost... als iemand hier iets over weet, laat het me dan weten. Ik heb de vrachtwagen nodig voor mijn werk, maar er gebeurt nog steeds niets.