Zoek MDM

Bulletin

Mijn auto heeft problemen met het schakelen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29469 door handmatig-mechanisch
Mijn auto heeft problemen met schakelen Gepubliceerd door manual-mecanica
:( Hallo, ik heb een Stratus uit 2004 en het motorstoringslampje op het dashboard ging plotseling branden. Als dit gebeurt, en ik accelereer tussen de versnellingen door, lijkt de auto elke 20 km/u (12,2 mijl) te vertragen, wat ongeveer de maximumsnelheid is voor elke versnelling. Maar als ik schakel, blijft de auto vooruit rijden. Het lijkt alsof de snelheid afneemt wanneer ik de maximumsnelheid voor elke versnelling bereik, en ik kan niet verder accelereren. Mij werd verteld dat het de katalysator was; ik heb die verwijderd, maar niets. Het is nog steeds hetzelfde. Weet iemand wat het is? Want dit lampje gaat naar wens aan en uit.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29472 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn auto heeft problemen met schakelen
Het zou de MAF-sensor (Mass Air Flow Sensor) kunnen zijn, zoals deze sensor genoemd wordt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29478 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn auto heeft problemen met schakelen
Hartelijk dank, en weet je of die reparatie duur is? Hoe zeg ik tegen de monteur dat hij het moet controleren?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden - 13 jaar en 10 maanden geleden #29483 door handmatig-mechanisch
Er zijn bedrijven die de scanner erop zetten en daar geen kosten voor rekenen. Als ze de scanner erop zetten, zal die je zeker het probleem vertellen, oftewel de code. Als ze je de code geven en niet weten wat het is, voer dan het codenummer hier op deze pagina in en ik zal je precies vertellen wat het probleem is. Controleer het luchtfilter om er zeker van te zijn dat het niet vuil is, dat kan ook problemen opleveren. Ik raad je aan om het eerst te scannen om 100% zeker te zijn dat het die sensor is, want die is erg duur. De installatie kost niets; er zitten maar twee kleine schroefjes in. Voer de scan uit, zelfs als het motorstoringslampje niet brandt, maar je krijgt wel de code.
Laatst bewerkt: 13 jaar 10 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29523 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, ik ben het eens met mijn collega, maar laten we de EGR niet vergeten, die enorm veel problemen veroorzaakt. Laatst ging ik een 525 testen die hetzelfde deed, en het was allemaal de EGR. LOSKOPPELEN EN TESTEN.