Zoek MDM

Bulletin

FORD FOCUS TDCI 1.8 INLAATGELUID ¿EGR?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #29439 door handmatig-mechanisch
FORD FOCUS TDCI 1.8 INLAATGELUID? EGR? Geplaatst door manual-mecanica
HALLO VRIENDEN:

MIJN VADER HEEFT EEN FORD FOCUS 1.8 TDCI UIT 2003 DIE MIJ DE STRAAT VAN BITTERHEID OPDRIJFT...

HET BLEEK DAT WE NA HET BEZITTEN VAN DE DISTRIBUTIE EEN TWEEDEHANDS MOTOR HEBBEN GEPLAATST EN DIE HEEFT HET EEN JAAR GEDAAN. NU MAAKT HIJ EEN GELUID ALS OF ER EEN VASTGELOPEN LAGER IS, MAAR WAT WAS MIJN VERRASSING TOEN IK BEGON MET DE DEMONTAGE:
NOU, TOEN DE INTERCOOLER WAS VERWIJDERD, REALISEERDE IK DAT HET INLAATSPRUITSTUK NIET ALLEEN ZUIGT, MAAR VAN TIJD TOT TIJD BLAAST, WANNEER JE ACCELEREERT. DIT IS HET GELUID, DAT MIJ LIJKT OP EEN VASTGELOPEN LAGER. MIJN VRAAG
IS: WEET IEMAND
WAT ER AAN DE HAND IS? Heeft het iets te maken met de EGR?

Bij voorbaat dank, kameraden, voor jullie wijsheid en begrip.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #29451 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: FORD FOCUS TDCI 1.8 INLAATGELUID ¿EGR?
Hallo, hoe gaat het?
Ik denk dat het probleem mogelijk te maken heeft met een lek in de verbrandingskamer in sommige cilinders, dus ik raad aan om een druktest uit te voeren op elke cilinder. Verwijder elke gloeibougie en breng luchtdruk van ongeveer 1 bar aan met de zuiger in het bovenste dode punt tijdens de compressieslag. Voel naar lekkages richting het spruitstuk en een merkbaar verschil tussen de cilinders om een mogelijke kleplekkage te detecteren.
Succes...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #29499 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: FORD FOCUS TDCI 1.8 INLAATGELUID ¿EGR?
Ik denk dat het daar naartoe gaat. Je kunt er niet ver naast zitten. Als het de uitlaatkleppen zijn die niet sluiten, hoe kan dat dan komen? En waarom sluiten ze niet altijd? Bij lage toeren merk je het niet. Zou het iets met de variabele kleptiming te maken kunnen hebben?

Nogmaals bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #29508 door handmatig-mechanisch
sipilis kan te maken hebben met open distributie, maar het kan ook voorkomen dat een inlaatklep niet goed sluit en open blijft staan tijdens de compressie, dit veroorzaakt explosies via de inlaat, een andere oorzaak kan zijn dat de flowmeter of een van de vacuümleidingen in slechte staat is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #29655 door handmatig-mechanisch
Ik denk dat het meer het laatste is, want ik heb de distributie en het kleppendeksel verwijderd en in principe is alles in orde, maar één van de solenoïdes maakt een geluid waarvan ik niet weet of het normaal is. Daar ga ik een onderzoek naar doen.