Zoek MDM

Bulletin

een paar vragen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #2942 door handmatig-mechanisch
Een paar vragen. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, hoe gaat het? Nou, ik wilde een paar vragen stellen. De eerste is of de distributieriem vervangen moet worden als de cilinderkoppakking vervangen is, zelfs als er 20.000 kilometer op de teller staat. Bij de Renault-dealer zeggen ze dat dat wel moet, omdat hij los gaat zitten, en dat als dat zo is, en de andere is, voor 600 euro om de cilinderkoppakking te vervangen, hoe zie je dat dan? Door schroeven, pakkingen, schaven, enz. te vervangen.

Fijn weekend ;);) B)

Groetjes.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #2991 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: een paar vragen.
Het eerste wat we moeten weten is over welke Renault-motor we het hebben om te weten of 600 euro duur of goedkoop is. In principe is deze prijs niet buitensporig voor de reparatie waar we het over hebben. Wat betreft

het andere probleem (de distributieriem), zal ik je vertellen: het hangt ervan af. Officiële dealers doen geen enkele moeite en hergebruiken geen onderdelen die problemen kunnen veroorzaken (en natuurlijk, omdat ze die vervangen, brengen ze je daar kosten voor in rekening).

Als we het over de werkplaats van een collega hadden, die de riem zelf heeft gemonteerd, en je wilt wat geld besparen, en hij is zeker van zijn zaak, dan zou ik zeggen dat het geen probleem is om dezelfde riem opnieuw te monteren, maar dat gebeurt normaal gesproken niet.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #3000 door handmatig-mechanisch
Als je de distributieriem bedoelt, zou ik die vervangen, zelfs als het de werkplaats van mijn vriend was. Een distributieriem kost ongeveer € 30. Ik zou hem zeker vervangen, want ze doen het overal.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #3011 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je reactie.
De motor komt uit een Renault Express 1.9 Diesel F8Q, maar met wat je hebt uitgelegd, ben ik nu meer gerustgesteld. In ieder geval, als ik hem naar de garage breng, zal ik ze vragen om voor de zekerheid even naar de distributieriem te kijken.

Bedankt.