Zoek MDM

Bulletin

24v/12v transformator

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29349 door handmatig-mechanisch
24v/12v transformator Geplaatst door manual-mecanica
Hallo,

ik heb een Toyota Land Cruiser uit 1986, zes cilinders en twee accu's. Ik heb hem tweedehands gekocht. Het probleem is dat alles op 24V werkt, en als ik de radio en een eindversterker wil aansluiten, moet ik die rechtstreeks van de accu afkoppelen. Ik weet niet of dat de reden is dat de accu kapot is gegaan en de radio nu niet meer aangaat.

Kan iemand me vertellen waar ik een transformator van 24V naar 12V kan krijgen, of een andere oplossing?

Bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden - 13 jaar en 10 maanden geleden #29351 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: 24v/12v transformator
Hallo windhonden, er bestaan apparaten die de spanning van je accu kunnen verlagen van 24V naar 12V. Omdat dit een verlaging is, zoek op eBay naar "24V naar 12V STEP DOWN". Je vindt dan verschillende apparaten met verschillende vermogens die je 5 tot 30 ampère kunnen leveren (ik zou 30 ampère aanraden, dan werkt de vermogensfase meer dan voldoende). Op deze manier werk je rechtstreeks met 24V en voorkom je vroegtijdige schade aan een van de accu's. Ik hoop dat dit helpt. Groeten.
Laatst bewerkt: 13 jaar 10 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29354 door handmatig-mechanisch
Hallo, u kunt omvormerschakelaars gebruiken om de accu's in serie of parallel te schakelen, zodat u gelijktijdig 12V- en 24V-circuits hebt. Twee of meer indien nodig. Als u twee 12V-accu's parallel schakelt, krijgt u 12V, maar met een hogere stroomsterkte. Als u twee 12V-accu's in serie schakelt, krijgt u 24V, maar met dezelfde stroomsterkte. In beide gevallen is het vermogen hetzelfde. 24 volt x 75 ampère = 1800 W,
terwijl... 12 volt x 150 ampère = 1800 W.

We hebben het immers altijd over de toegestane waarden en de vermogenswaarden die bereikt kunnen worden. Dat zijn geen echte waarden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29361 door handmatig-mechanisch
Hallo...Kunt u mij uw antwoord uitleggen? Ik begrijp niet hoe ik een 12 volt radio in een 34 volt systeem kan plaatsen met hetzelfde wattage...Graag, want ik ben van plan om een 12 volt ruitenwisser op een 24 volt bus te plaatsen...Dank u wel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29362 door handmatig-mechanisch
U moet de kabel aansluiten op de positieve pool van de accu die aan het chassis van het voertuig vastzit.