Zoek MDM

Bulletin

versnellingsbak

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29328 door handmatig-mechanisch
versnellingsbak Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik heb een probleem met mijn Cherokee Laredo uit 2002. Ik heb alle storingen van de automatische transmissie, sensoren, kleppen en solenoïdes vervangen, en ook de TPMS-sensor, maar het probleem blijft hetzelfde: als je de auto in de eerste versnelling start, heeft hij 2000 toeren per minuut nodig om naar de tweede versnelling te gaan. Bij 2100 toeren per minuut gaat hij zonder een schokje naar de derde versnelling. Zoals je kunt zien, is het heel vreemd wat er gebeurt. De auto is gescand en er worden geen foutcodes weergegeven. Heeft iemand dit al eens meegemaakt?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29329 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: versnellingsbak
Ik zag dit probleem bij een Ford Explorer uit 2009, alleen de schok deed zich voor tussen 1500 en 1600 tpm. Ik heb hetzelfde gedaan, de hele versnellingsbak gecontroleerd, een paar dingen vervangen, maar het bleef hetzelfde. De boordcomputer gaf geen foutmeldingen. De brandstofpomp is vervangen en dat was een uitkomst. Het is niet meer gebeurd. Ik hoop dat dit helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29414 door handmatig-mechanisch
Bedankt, ik zal met de monteur praten, zodat hij ernaar kan kijken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29415 door handmatig-mechanisch
Wat voor soort box is het, aangezien het agentschap hem mogelijk opnieuw moet programmeren? Je legt niet goed uit wat de fout is en het toerental is te hoog voor de veranderingen, afhankelijk van hoe je accelereert. Normaal gesproken zou het 1500 toeren zijn, alle veranderingen zouden 20-40 en 60 toeren zijn. Afhankelijk van hoe hard je op de pedalen staat, zou je het op 2500 toeren doen en het constant houden, maar de veranderingen zouden het bij de laatste verandering rond de 30-55 en 80 toeren brengen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29428 door handmatig-mechanisch
Ik weet niet precies welke versnellingsbak het is, maar het is een Cherokee Laredo 4.0 uit 2002. Het probleem is dat hij eerst naar de eerste versnelling schakelt en als hij na 2 of 3 seconden naar de tweede schakelt, schakelt hij over naar de derde versnelling. Hij haalt het toerental even terug, zuigt een paar seconden aan en rijdt dan weer normaal.