Zoek MDM

Bulletin

mechanische problemen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #2930 door handmatig-mechanisch
Mechanische problemen. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden. Ik heb een probleem met een Peugeot 205 uit 1997, 1,6 cc, singlepoint injectie.
Hij heeft startproblemen (de motor slaat niet aan). Alle uitgevoerde controles hebben aangetoond dat de computer defect is. Hij is ter reparatie opgestuurd, maar het probleem blijft bestaan. De injector krijgt stroom en de bobine ook, maar bij het starten is er geen injectie en nog minder vonk.
Alles wijst op een defecte toerentalsensor, maar de weerstandswaarde valt binnen de tolerantie en de draaddoorgang is in orde. Het wisselspanningssignaal van de sensor is ook gecontroleerd en met een multitester geeft hij een constante waarde aan, terwijl de cataloguswaarde aangeeft dat deze fluctueert. Met al deze informatie hoop ik dat iemand me kan helpen het probleem op te lossen.
Ik zou het zeer op prijs stellen. Tot ziens...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #2945 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: mechanische problemen.
Hallo, controleer allereerst alle massakabels van de motor, vooral die welke op de regeleenheid zijn aangesloten. Verder zijn alle gyrosensoren quad-wave, en wat je met een tester kunt uitlezen is heel weinig. Heb je een oscilloscoop of diagnoseapparatuur nodig? Het lijkt me vreemd dat er geen elektriciteit of benzine is. Heeft die auto niet een ongeluk gehad? Of controleer de traagheidsschakelaar, die zich in de motorruimte zou moeten bevinden. Voer deze tests uit en laat het me weten. Groeten, Alf.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.