Zoek MDM

Bulletin

De motor voelt traag aan bij het starten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 weken geleden #29163 door handmatig-mechanisch
De motor start traag. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, na een tijdje rijden in mijn
Oldsmobile Cutlass Supreme 3.1 V6 uit 1996, start de motor erg traag als ik hem uitzet en probeer te starten, alsof hij vastloopt. Soms duurt het heel lang voordat hij aanslaat. Wat ik dan doe, is hem een ​​tijdje laten staan, waarna hij weer start alsof er niets gebeurd is. Ik heb de krukaspositiesensor, de distributieriem en de startmotor al vervangen. Ik weet niet wat het nog meer zou kunnen zijn. Ik zou alle hulp zeer waarderen. Alvast bedankt, groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 weken geleden #29164 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: De motor voelt traag aan bij het starten
Goedemorgen, dat is mij ook wel eens overkomen en meestal komt dat doordat de bougie iets te vroeg ontstoken is. Probeer het nog eens. Tot de volgende keer

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 weken geleden #29180 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: De motor voelt traag aan bij het starten
Kunt u het probleem beter uitleggen? Op basis van wat u hebt gezegd, zou het de accu kunnen zijn, of de dynamo laadt mogelijk niet goed op, of juist te veel, of de kabels zijn beschadigd. Weet u hoe u de laadstatus van de dynamo kunt controleren?.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 weken geleden #29188 door handmatig-mechanisch
Hallo monteur, ik heb een vraag over de auto. Heeft het een ontstekingssysteem met verdeler? Er is een probleem met sommige Chevrolet-motoren waarbij de as van de verdeler speling krijgt, waardoor de motor soms moeilijk start als hij warm is, alsof de accu leeg is. Het starten gaat dan slecht omdat de rotor door de inertie de neiging heeft om vooruit te draaien, en als je dan probeert te starten, krijg je wat je beschrijft: de motor probeert aan te slaan en slaat dan snel weer af. Als hij in zo'n geval wel start, controleer dat dan even. Laat het ons weten als je nog iets anders vindt. Succes!.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 weken geleden #29191 door handmatig-mechanisch
Hé vriend wolfi77, de auto heeft geen verdeler, maar bobines. Ik heb een foto van de motor bijgevoegd. Groeten.