Zoek MDM

Bulletin

Brandstofdruk op Vortec 4.3 EFI 6-injector

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29134 door handmatig-mechanisch
Kan iemand mij helpen? Ik heb een Sonoma uit 1995 (=ala S10) met een 4.3 MFI Vortec-motor met 6 injectoren (niet TBI), maar hij start niet. Vóór het probleem was er niets mis mee. Ik kwam thuis en parkeerde hem, maar de volgende dag startte hij niet en dat is nog steeds zo.
Ik heb de volgende tests gedaan

: - stroomsterkte in de bougiekabel (indien aanwezig
) - benzine in de tank (indien aanwezig
heb het brandstoffilter vervangen (onder de cabine)
- de druk in de brandstofpomp is 55 psi

. Weet iemand of deze druk correct is, aangezien de elektricien de brandstofpomp wil vervangen?

Alle opmerkingen zijn welkom.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29135 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Brandstofdruk in Vortec 4.3 EFI 6 injectoren
Groeten Ferdav, controleer met een getuige (testlampje) of er stroom naar de injectoren komt en sluit indien mogelijk een lampje (als je een led-type hebt, is dat beter) aan op een van de injectoren (alsof het een injector is) om te controleren of ze aangaan. Een andere eenvoudige test is om een ​​beetje benzine door de inlaat te spuiten en de auto aan te zetten. Als er vonk en benzine is, zou hij halverwege moeten starten. Ik zie dat de benzinedruk goed is voor het bouwjaar van de truck (de Blazer uit 2000 heeft minstens 60 psi nodig om te starten). Verwijder tijdens de tests het luchtfilter en luister of er geen terugslag door de inlaat is. Oefen zoveel mogelijk voordat je onderdelen vervangt, laat ons weten hoe het is gegaan. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30330 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Brandstofdruk in Vortec 4.3 EFI 6 injectoren
Hartelijk dank voor de informatie,

het probleem is opgelost

. De benzinetest is uitgevoerd via de inlaat en de motor probeerde te starten

. Besloten is om de brandstofpomp te vervangen
. Er is een pomp geïnstalleerd die afkomstig is van een 2-deurs Blazer pick-uptruck met hetzelfde type motor, 4.3 Vortec 6-injectoren en uit hetzelfde jaar
. Er waren veel problemen bij het verwijderen van de benzinetank
. Ik raad aan om bij het vervangen van de brandstofpomp bij pick-ups de doos te verwijderen. Deze heeft slechts vier schroeven en vervolgens de pomp zonder veel moeite te verwijderen
. Momenteel werkt de Sonoma goed. Het enige probleem is dat er soms, als ik gelijkmatig accelereer, een moment is waarop het vermogen lijkt te dalen, maar dat is in duizendsten van een seconde. Misschien is de afstelling niet goed.

Op die manier is het probleem opgelost.

Bedankt voor de hulp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30333 door handmatig-mechanisch
Ik ben blij dat je het probleem hebt kunnen oplossen. Controleer voor de zekerheid de brandstofdruk. Het lijkt erop dat er een drukprobleem was met de vorige pomp. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30340 door handmatig-mechanisch
Ik ben blij dat je het probleem hebt opgelost, maar om nieuwsgierig te zijn, vertel ik je dat ik de pickups eruit haal om de brandstofpomp van je truck te vervangen. Het kost maar vier bouten en klaar. Het is korter en je werkt veel comfortabeler.