Zoek MDM

Bulletin

brandstofdruk in een Vortec 4.3 EFI 6-injector

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 weken geleden #29134 door handmatig-mechanisch
Kan iemand me helpen? Ik heb een Hyundai Sonoma uit 1995 (vergelijkbaar met een S10) met een 4.3L Vortec MFI 6-injector motor (geen TBI). Hij start niet. Voor dit probleem werkte hij perfect. Ik ben thuisgekomen, heb hem geparkeerd en de volgende dag startte hij niet meer, en dat doet hij nog steeds niet.
Ik heb de volgende tests uitgevoerd

: de bougiekabels krijgen stroom; er zit
benzine in de tank; ik
heb het brandstoffilter (onder de cabine) vervangen
; de brandstofdruk is 55 psi.

Weet iemand of deze druk correct is, aangezien de monteur de brandstofpomp wil vervangen?

Alle reacties zijn welkom.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 2 weken geleden #29135 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Brandstofdruk in een 4.3 EFI Vortec 6-cilindermotor
Hoi Ferdav, controleer met een testlampje of er stroom naar de injectoren gaat. Sluit indien mogelijk een lampje (een LED is het beste) aan op een van de injectoren (alsof het een injector is) om te zien of ze vonken. Een andere eenvoudige test is om een ​​beetje benzine in de inlaat te spuiten en te proberen de motor te starten. Als er een vonk en brandstof is, zou hij moeten proberen te starten. De brandstofdruk lijkt goed voor het bouwjaar van de auto (een Blazer uit 2000 heeft minimaal 60 psi nodig om te starten). Verwijder tijdens het testen het luchtfilter en luister of er terugslag is via de inlaat. Probeer alles wat je kunt voordat je onderdelen vervangt. Laat ons weten hoe het gaat. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30330 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Brandstofdruk in een 4.3 EFI Vortec 6-cilindermotor
Hartelijk bedankt voor de informatie.

Het probleem is opgelost

. - De brandstoftest is uitgevoerd via de inlaat en de motor heeft geprobeerd te starten. -

Er is besloten om de brandstofpomp te vervangen.
- Er is een gebruikte pomp van een 2-deurs Blazer met hetzelfde type motor, een 4.3 Vortec met 6 injectoren, en uit hetzelfde bouwjaar,
geïnstalleerd. - Het verwijderen van de brandstoftank was erg lastig.
- Ik raad aan om bij het vervangen van de brandstofpomp in pick-up trucks de pomphuis te verwijderen; deze zit slechts met vier bouten vast en de pomp is dan zonder al te veel moeite te verwijderen.
- De Sonoma rijdt nu goed; er is alleen een klein probleempje: soms, bij soepel accelereren, lijkt het vermogen even weg te vallen, maar dat duurt maar een paar milliseconden. Misschien is een kleine onderhoudsbeurt nodig.

Zo is het probleem opgelost.

Bedankt voor de hulp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30333 door handmatig-mechanisch
Fijn dat je het probleem hebt kunnen oplossen. Controleer voor de zekerheid nog even de brandstofdruk; het lijkt erop dat er een probleem was met de druk in de vorige pomp. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30340 door handmatig-mechanisch
Fijn dat je het probleem hebt opgelost, maar uit nieuwsgierigheid wil ik je even vertellen dat ik bij het vervangen van de brandstofpomp in jouw truck de brandstofopvoerpompjes verwijder; het zijn maar vier bouten en dat is alles. Het is korter en je kunt er veel comfortabeler mee werken.