Zoek MDM

Bulletin

Motorprobleem met een Chevrolet Malibu 3.1 uit 1998

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28968 door handmatig-mechanisch
Goedemorgen, ik wil u bedanken voor de mogelijkheid om deel te nemen aan uw forum, want het is erg nuttig. Mijn probleem is het volgende: elke keer dat ik 's ochtends mijn auto start, accelereert hij flink naarmate de minuten verstrijken. De acceleratie neemt af, maar hij blijft erg trillen. Als hij al loopt en ik ergens aankom, en ik vertrek en probeer hem opnieuw te starten, start hij wel, maar slaat hij af. Ik moet hem opnieuw starten, maar hij slaat niet af, maar de motor blijft trillen. 15 dagen geleden heb ik de olie, bougies, bedrading en het luchtfilter vervangen en de IAC-klep schoongemaakt. Toen ik hem startte, trad de acceleratie op die ik noemde en voelde de motor stabieler aan, maar op de derde dag begon de motor weer aan te voelen alsof er niets aan gedaan was. Ik hoop dat iemand dit al eens heeft meegemaakt en me kan helpen door me te vertellen waar de fout mogelijk zit, want bij monteurs weet je het nooit en vaak laten ze ze gewoon zitten, dat wil zeggen, ze krijgen een flinke som geld.
Heel erg bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28969 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Motorprobleem Chevrolet Malibu 3.1 uit 1998
Goedemiddag, werkt de auto goed als je ermee rijdt? En als je bij een stoplicht komt, lijkt hij uit te willen slaan? Je moet waarschijnlijk op de rem trappen en gas geven om te voorkomen dat hij uitslaat, of hem in neutraal zetten. Dat is een veelvoorkomend probleem als de IAC-sensor de lucht niet goed regelt. Als je hem had schoongemaakt, had je hem er goed uit kunnen halen, maar het beste is om hem te vervangen. Is dat het probleem? Brandt het gele lampje op het dashboard? Vervang de nieuwe sensor en je bent van het probleem af. Oh ja, waar de sensor in de vaas gaat, zitten 4 1/2 moeren. Vervang de pakking en maak het gat waar de IAC-sensor in gaat heel goed schoon. DAT ZOU VEEL BETER ZIJN. LAAT ME WETEN HOE HET GEDAAN HEEFT, GROETEN.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28980 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Motorprobleem Chevrolet Malibu 3.1 uit 1998
Hartelijk dank voor uw reactie. Merk op dat het dashboardlampje inderdaad brandt, maar de dag dat ik het liet onderhouden, ging het uit toen ik het aanzette. Nadat ik het uit en weer aan had gezet, ging het lampje weer aan. En op de snelweg werkt het prima, maar als ik bijvoorbeeld afrem, na de onderhoudsbeurt, of als ik boodschappen ging doen in de VS en 110 kilometer verderop op de snelweg reed, werkte het prima. Sterker nog, ik voelde me net zo als toen ik de auto kocht (het is tweedehands, maar toen ik hem kocht, maakte hij geen enkel geluid, hij was in zeer goede staat omdat ik hem van een gepensioneerde Amerikaan had gekocht). Toen ik echter bij een stoplicht kwam en afremde, begon de motor erg te trillen en sloeg niet af, maar hij voelde wel erg onstabiel aan. Overigens heb ik het in het andere bericht niet vermeld, maar sinds de auto dit probleem begon te krijgen, is het brandstofverbruik aanzienlijk toegenomen.
Groeten en hartelijk dank. Ik kijk uit naar uw reacties.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28987 door handmatig-mechanisch
Nou, zoals ik je vertel, verander de IAC en je zult de verandering zien en verwijder de vaas en maak hem schoon, want hij vult zich met veel TISNE, de IAC kost ongeveer 40 dlls, het is gebruikelijk bij deze motoren dat de IAC beschadigd raakt, evenals de bootpakkingen (in de take), de spoelen en zelfs de transmissiezekering (een rode 10) die de stroom naar de transmissiesensoren voedt. Maar met onderhoud gaat de motor lang mee, als je ziet dat de olie als water is, maar niet opwarmt en goed start en vermogen levert, zijn het NIET de koppen of de pakkingen... je vervangt alleen de bootpakkingen die boven de koppen zitten en die hebben 8 schroeven van maat 10, en daarmee heeft het... dat is ook wat er met deze motoren gebeurt, ik ken ze als mijn eigen schep, ik werk veel bij GENERAL MOTOR. Vragen? Aan wie zijn we?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28988 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank voor je hulp. Ik ga dit weekend de IAC aanpassen en je laten weten hoe het is gegaan.
Met vriendelijke groet,
Marcos Medrano P.