Zoek MDM

Bulletin

Startprobleem met de motor van de Peugeot 306D

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #28931 door handmatig-mechanisch
Peugeot 306D Motor Start Probleem Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik zal me even voorstellen:
ik kom uit Spanje en ik heb een PEUGEOT 306 BREAK 1.9 DIESEL. Hij heeft geen turbo of HDI, het is gewoon een 1.9 Diesel.
Nou, het probleem is dat wanneer ik 's ochtends de auto start om naar mijn werk te gaan, er geen mogelijkheid is om hem te starten. De motor draait omdat ik hem probeer te starten, maar er gebeurt niets. Ik moet handmatig diesel in de motor doen en dan start hij.
Eerst dacht ik dat het een probleem met de gloeibougies was, maar tot mijn verbazing bracht ik hem naar een monteur en die vertelde me dat de gloeibougies in orde waren.

Hetzelfde gebeurde met de accu, het lag ook niet aan de accu.
De waarheid is dat ik me een beetje zorgen maak, want ik ben bang dat het een ernstig probleem is, hoewel wat me geruststelt, is dat de auto perfect loopt, maar het lijkt erop dat er op de een of andere manier geen diesel naar de motor komt, want na een korte stilstand werkt hij weer perfect als ik hem oppak.
Wat denk jij?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #28949 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 306D motor startprobleem
HALLO, IK WEET NIET OF IK JE KAN HELPEN, MAAR LATEN WE HET PROBEREN. HET IS LANG GELEDEN DAT JE HET DIESELFILTER EN HET LUCHTFILTER HEBT VERVANGEN. ALS JE DE ROOK ZOALS JE ER BENT BEGINT EN DEZE ZWART IS, IS ER EEN PROBLEEM MET HET FILTER, VOORAL DE DIESEL. PROBEER HET FILTER TE REINIGEN. ALS JE NIET WEET HOE JE DAT MOET DOEN, IS HET HEEL SIMPEL. AAN DE ONDERKANT VAN HET FILTER ZIT EEN KLEINE BUIS, DIE VERBONDEN IS MET EEN PLASTIC MOER. DRAAI DEZE EEN BEETJE LOS ZODAT HET VUIL ERUIT KOMT, EN DRAAI DEZE DAN WEER VAST. MAAR ZET ER EEN Blik ONDER, ZODAT DE DIESEL NIET OP DE GROND VALT. GROETEN. LAAT HET ME WETEN.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #28952 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 306D motor startprobleem
Hallo, als het probleem aanhoudt na het vervangen of controleren van de filters, zoals Buskape je vertelt, komt dat doordat de druk in het circuit wegvalt. Dit kan komen doordat er een scheur in de leidingen zit of doordat de terugslagklep van de pomp de druk laat ontsnappen. De peer- of ontluchtingspomp is een punt om te controleren. Als we dit allemaal hebben gecontroleerd, is het werk aan de werkplaats. Ofwel de schoepenpomp ofwel de regelklep in de injectiepomp zou de oorzaak kunnen zijn. Een test is om een bak met diesel hoger dan de motor te plaatsen, deze door een slang ter grootte van de inlaat naar de pomp te zuigen en deze erin te steken en te starten na het opwarmen met de bougies. Zo elimineren we storingen en lekken in het externe circuit van de pomp.
Als hij niet start, denk dan aan de werkplaats. Veel succes, groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #28953 door handmatig-mechanisch
Als hij niet start en de gloeibougies en de voorverwarmer in goede staat zijn, is de kans groot dat er lucht in het systeem zit of dat de druk via de hellingbaan wegvalt. Doe het volgende met de peer of de cilinder: breng de afdichtingsdruk in het systeem op peil en start de auto zodra de bougies zijn opgewarmd. Als hij wel start, komt dat doordat de restdruk is weggestroomd of doordat er lucht in komt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 5 maanden geleden #41721 door handmatig-mechanisch
Mij overkomt precies hetzelfde. Ik moet op de handmatige knop drukken om het circuit op te laden en te starten. Dat is altijd het geval als ik hem bergop laat staan; hij gaat niet bergaf. Ik heb hem ooit bergaf laten staan en toen lekte er diesel. Ik weet niet wat het zou kunnen zijn.