Zoek MDM

Bulletin

Ik heb problemen met de oliedruk van een auto

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28812 door handmatig-mechanisch
Ik heb problemen met de oliedruk van een auto. Geplaatst door manual-mecanica
Het oliedruklampje brandt bij een Chevy Monza uit 2009. Ik heb de pomp en het lampje al vervangen, maar het probleem blijft bestaan. Wat kan ik doen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28820 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Ik heb problemen met de oliedruk van een auto
Tip: meet de oliedruk met een manometer om te controleren of alles goed werkt. Als de druk stijgt, kan het aan de kabel liggen en niet aan iets anders, maar controleer eerst de druk.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29085 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Ik heb problemen met de oliedruk van een auto
Controleer of de kabel niet geaard is aan het voertuig. Als u de pomp vervangt en de druk nog steeds laag is, moet u deze mogelijk demonteren vanwege een mogelijk probleem met de behuizing of slecht onderhoud van de olie.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29086 door handmatig-mechanisch
Controleer eerst of de punten geluid maken, want als dat niet het geval is, betekent dit dat uw pomp in goede staat werkt... en dat het alleen de lampkabel kan zijn... als de punten geluid maken... zou het nodig zijn om de druk met een manometer te controleren... als de druk laag is, is het uw pomp die niet meer werkt... groeten en ik hoop dat dit u helpt ;)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 10 maanden geleden #29088 door handmatig-mechanisch
Het eerste wat u moet doen, is de druk controleren en meten met een drukmeter. Dit moet u doen terwijl de motor op normale bedrijfstemperatuur is, zodat de meting echt en betrouwbaar is. Als bij deze test een lage druk wordt aangegeven, moet u zich zorgen maken. Er kan namelijk sprake zijn van slijtage tussen de metalen en de krukas.