De temperatuursensor voor het instrumentenpaneel bevindt zich op de motor en is los van de temperatuurschakelaar die de elektrische ventilatoren op de radiator aanstuurt.
Ik zou proberen de temperatuurschakelaar van de radiator te verwijderen en letterlijk te koken, wat betekent dat je hem op het fornuis in een bak water zet nadat je eerst twee draden van de contacten hebt losgekoppeld.
Met een multimeter of een serielampje kun je zien wanneer de contacten sluiten wanneer de watertemperatuur stijgt. Gebruik in dat geval een thermometer die je al in het water hebt gestoken om de temperatuur te controleren. Zo weet je precies welke temperatuur de elektrische ventilatoren inschakelen.
Als de temperatuurschakelaar van de radiator goed werkt, bestaat nog steeds de mogelijkheid dat de temperatuursensor defect is, maar ik weet niet welke weerstandswaarden deze voor elke temperatuur zou moeten aangeven.
Als de radiatordrukschakelaar (voor de elektromotoren) en de temperatuursensor (voor het dashboard) in orde zijn, en je zegt dat je de thermostaat hebt vervangen (die schijnt in orde te zijn), dan schiet me alleen te binnen dat de riem van de waterpomp niet goed gespannen is, of dat de waterpomp kapot is en er niet genoeg water van de motor naar de radiator stroomt (pas op, het kan ook een defect zijn aan de thermostaat die je hebt vervangen). Daardoor stijgt de temperatuur in het motorblok, maar in de radiator stijgt die niet zo snel omdat er geen water stroomt. En omdat de radiatortemperatuur de elektromotoren activeert, activeren ze niet of pas laat, zelfs niet als de motortemperatuur hoog is.
Nou, ik heb veel gezwets, ik hoop dat je het begrijpt. Succes.