Zoek MDM

Bulletin

Ik weet niet wat er is gebeurd, de bougies zijn nat geworden van de benzine

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #2874 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, ik hoop dat jullie me uit dit probleem kunnen helpen. Ik heb een Ford Ranger uit '89 en die rammelde en soms viel hij uit en maakte hij veel knallen. Ik heb een onderhoudsbeurt gehad en het werd beter, maar hij bleef haperen. De computer gaf aan dat de pompen kapot waren, die zijn vervangen en het probleem was nog steeds hetzelfde. Wat ik wel weet, is dat de pick-up nog steeds goed loopt. Het ergste wat er is gebeurd, is dat ik op een dag aankwam en hij niet wilde starten. Ik heb de bougies gecontroleerd en die zaten vol benzine en dat is zo gebleven. Hij start niet meer. Kan iemand me helpen? Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #2889 door handmatig-mechanisch
Het kloppen bij lage toerentallen en de terugslag worden veroorzaakt door misfires. De pick-up waarschuwde al voor een misfire toen u deed wat u noemde.

Toen hij niet meer startte en de bougies doordrenkt met benzine eruit kwamen, kwam dat doordat de ontsteking volledig was uitgevallen en de bougies geen vonk meer hadden.

Het eerste wat u moet doen, is de bougies uit de cilinderkop verwijderen en, met de bougies eruit, de motor met de startmotor ronddraaien om te zien of er hoogspanning is.

Als er geen stroom is, en afhankelijk van de ontsteking (aangezien ik de technische details van die motor niet heb), moet u de bobine(s), krukas- of nokkenassensoren, indien aanwezig, contactstroom in de bobine en ontstekingsmodule, verdelertiming, enz. controleren.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #2897 door handmatig-mechanisch
HALLO, IK HAD VERGELIJKBARE SYMPTOMEN EN NA GELD TE HEBBEN UITGEGEVEN BIJ DIFORD EN ANDERE DEALERS, HEB IK HET UIT ELKAAR GEHAALD EN HAD IK EEN GEBARSTEN ZUIGER EN MOEST IK DE CILINDERKOP REPAREREN.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #2899 door handmatig-mechanisch
Bedankt megabeat_1, ik ga doen wat je aanraadt en hoop dat het beter wordt. Zo niet, dan zit ik straks zonder auto, want ik weet niet wat er mis is met de Jetta en die is ook in zijn laatste fase. DAG.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #2900 door handmatig-mechanisch
Toletote bedankt voor je reactie. Ik hoop dat je de oplossing vindt zonder de motor te hoeven demonteren. Anders is het te laat. Ik hoop dat ik niet zonder auto kom te zitten. Succes.