Zoek MDM

Bulletin

Koppelingsprobleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28718 door handmatig-mechanisch
Koppelingsprobleem Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik heb een probleem met twee auto's, en ik denk dat het in beide gevallen een koppelingsprobleem is. Ik hoop dat jullie me een andere oplossing kunnen geven dan de koppeling te vervangen.
In zowel een 806 als een Mégane gaat de motor bij het beklimmen van heuvels soms in toeren omhoog, maar neemt de snelheid niet toe.
Bij de Mégane schreef ik het aanvankelijk toe aan de pomp die lucht aanzuigde, maar nu, terwijl ik dat doe, heb ik ook bij de 806 meer details gecontroleerd.

De enige keer dat ik accelereer en niet verhoog, is in de vierde versnelling, op steile hellingen, en zonder dat de auto vooruit rijdt. Als ik naar de derde versnelling schakel en het gaspedaal intrap, stijgt het toerental en neemt de snelheid toe.
In beide auto's, met de auto stilstaand, slaat de motor af als ik naar de eerste versnelling schakel en de koppeling loslaat met de rem ingedrukt (geen koppelingsslip).

Ik begrijp dat in de vierde versnelling het toerental stijgt, maar de snelheid niet toeneemt, omdat de koppeling, omdat het een hogere versnelling is, meer kracht moet zetten en slipt. Ik weet dat de ideale oplossing is om de koppeling te vervangen (als het een koppelingsdefect is).

Mijn vraag is: komt het probleem doordat de naafveer meegeeft, of is de schijf op de een of andere manier gesmeerd?

Als het komt doordat de schijf gesmeerd is, neem ik aan dat je geen hogedrukreiniger kunt gebruiken om hem schoon te maken, omdat de kraaglagers dan doorgespoeld zouden worden en beschadigd zouden raken.

Als het komt doordat de naafveren spanning verliezen, is er dan een manier om het pedaal meer slag te geven om de levensduur te verlengen, of denk je misschien dat het aan iets anders ligt en niet aan de koppeling? Alvast bedankt!

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28720 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Koppelingsprobleem
Hallo vriend, ik ben monteur en ik kan je vertellen dat het probleem te wijten is aan slijtage van de schijf. Als het de veren waren, zou hij schokken bij het koppelen of wanneer de auto vooruit rijdt.
Het is gewoon slijtage van de schijf, en als het de drukgroep of pers was, zou hij altijd slippen. Dit zal in de toekomst ook gebeuren als de schijf verder slijt. Het is altijd raadzaam om de hele constructie te vervangen (pers, schijf, rol).

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28745 door handmatig-mechanisch
Ik lijk een beginner te zijn. Ik heb op de bedankknop gedrukt, maar dat was niet om de persoon die reageerde te bedanken, maar om de persoon die reageerde te bedanken.
Rubén, bedankt voor je reactie. Ik begrijp dat het tijd is om beide koppelingssets te vervangen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28747 door handmatig-mechanisch
Beginner of niet, we zijn er om te helpen en inderdaad, zoals Ruben zegt, dat symptoom is een versleten koppelingsplaat. Maar het vervangen van de koppelingsset zorgt ervoor dat je werk goed verloopt. Soms komen klanten namelijk een maand later terug omdat de koppelingsplaat kapot is en nu is het de schuld van de pers, maar ze willen hun garantie. Nou, er is niets anders te doen dan de koppelingsset te vervangen. De afstelling is alleen voor het pedaal en verder niets. Als de schijf versleten is, is er niets aan te doen. En er wordt nooit water onder druk in de koppelingsset gebracht, dat is niet de bedoeling, hahahahaha. Het heeft geen zin om je alleen maar nat te maken als je hem moet verwijderen en de schijf en het lager moet afmonteren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #28772 door handmatig-mechanisch
Cristian, ook jij bedankt voor je antwoord. Nou, ik weet dat ik ze moet vervangen:( , eens kijken of ze de feestdagen overleven.