Zoek MDM

Bulletin

Stoel Arosa

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28717 door handmatig-mechanisch
Seat Arosa Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, goedemiddag allemaal. Ik heb een probleem met een 1.0 Seat Arosa uit 1999. Hij begint af en toe te haperen, te schokken en zelfs te stoppen, waardoor hij moeilijk start. Tot vandaag stopte hij ermee en startte hij niet. Mij is verteld dat het de katalysator zou kunnen zijn die de gasklep blokkeert, maar ik heb gecontroleerd of er geen stroom naar de verdeler komt. Zou het kunnen dat de regeleenheid de vonk afsnijdt vanwege het probleem met de katalysator? Bedankt en met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28722 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Seat Arosa
Hallo, de sonde of de katalysator onderbreken de stroom naar geen enkel ontstekingsonderdeel, maar de startonderbreker wel.
Ik raad u aan eerst de pulssensor op de krukas te controleren (deze kan zich op de poelie of in de versnellingsbak bevinden; de pulssensor bevindt zich op een bepaalde afstand, ofwel van de poelie ofwel van de koppelingsplaat van de motor; deze varieert tussen 0,25 mm en 1,0 mm).
Controleer ook de contactsleutel; deze is gecodeerd. Soms komt het voor dat u hem per ongeluk in de buurt van iets magnetisch brengt, of in de buurt van een mobiele telefoon of iets dergelijks dat magnetische golven uitzendt, en dan kunnen ze worden gedecodeerd. Dit komt niet vaak voor, maar het is wel eens gebeurd.
Controleer ook de regeleenheid (let op: alleen de contacten of contactpennen van de verbindingskabels of aansluitingen).

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28748 door handmatig-mechanisch
Het klopt, de zuurstofsensor geeft geen vonk, alleen de vangmagneet of krukassensor doet dat. Het lijkt erop dat uw voertuig deze in de verdeler heeft. Daarom moet u uw verdeler verwijderen om deze te kunnen vervangen. Let op de timing ervan. Dit gebeurt vaak bij Volkswagens, dus test of deze in goede staat is. Controleer uiteraard uw verdelerkap en rotor voordat u iets doet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28796 door handmatig-mechanisch
Hallo, allereerst hartelijk dank voor jullie informatie en interesse. Ten tweede, ik heb het probleem al gevonden. Het was de bobine die nat was bij de bougie-uitgang en hem niet naar de verdeler wilde sturen. 95 euro en het was opgelost. Nou, zoals ik al zei, hartelijk dank, Rubgongil en Kikemec. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 8 maanden geleden #28823 door handmatig-mechanisch
Fijn dat je het probleem hebt opgelost en bedankt voor het plaatsen van de oplossing. Niet veel mensen doen dit en dit helpt andere gebruikers. Bedankt, knuffels en veel succes.