Zoek MDM

Bulletin

Stoel Arosa

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #28717 door handmatig-mechanisch
Seat Arosa. Uitgegeven door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een probleem met mijn Seat Arosa 1.0 uit 1999. Hij hapert af en toe en slaat zelfs af, waardoor hij moeilijk weer te starten is. Vandaag sloeg hij helemaal af en start hij niet meer. Mij is verteld dat het de katalysator zou kunnen zijn die de uitlaatgassen blokkeert, maar ik heb gecontroleerd en er staat geen stroom op de verdeler. Zou de ECU de ontsteking kunnen onderbreken vanwege het probleem met de katalysator? Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #28722 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Seat Arosa
Hallo, de zuurstofsensor of de katalysator onderbreekt de stroomtoevoer naar de ontsteking niet, maar de startonderbreker wel.
Ik raad je aan om eerst de krukaspositiesensor te controleren (deze kan zich op de poelie of de versnellingsbakbehuizing bevinden). De sensor is op een specifieke afstand van de poelie of de koppelingsplaat geplaatst, variërend tussen 0,25 mm en 1,0 mm.
Controleer ook de contactsleutel; deze is gecodeerd. Soms, door een ongeluk, komt de sleutel in de buurt van iets magnetisch, zoals een mobiele telefoon of iets dergelijks dat magnetische golven uitzendt, waardoor de codering kan worden ontcijferd. Het komt niet vaak voor, maar het is wel eens gebeurd.
Controleer ook de ECU (alleen de contacten of connectoren op de kabelboom).

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #28748 door handmatig-mechanisch
Dat klopt, de lambdasonde geeft geen vonk af; alleen de krukaspositiesensor doet dat. Het lijkt erop dat die sensor in de verdeler van uw auto zit, vandaar dat u de verdeler moet verwijderen om hem te vervangen. Let goed op de ontstekingstiming; dit komt vaak voor bij Volkswagens, dus controleer of die in orde is. Controleer natuurlijk ook eerst de verdelerkap en de rotor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #28796 door handmatig-mechanisch
Hallo, allereerst hartelijk dank voor jullie informatie en interesse. Ten tweede heb ik het probleem al gevonden: het was de bobine die vochtig was bij de bougie-uitgang en geen signaal naar de verdeler stuurde. 95 euro en het is opgelost. Nou, zoals ik al zei, heel erg bedankt rubgongil en kikemec, groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar 3 weken geleden #28823 door handmatig-mechanisch
Fijn dat je het probleem hebt opgelost, en bedankt voor het delen van de oplossing. Niet veel mensen doen dat, en dit helpt andere gebruikers. Bedankt, hartelijke groeten en veel succes!